Abanana, Case Studies

Case study: wprowadzenie na rynek nowego smaku cukierków Verbena Imbir

Naszym zadaniem było wprowadzenie nowego smaku cukierków Verbena – Imbir. Ze względu na rozgrzewające właściwości produktu, kampanię przeprowadziliśmy późną jesienią. W naszych działaniach skupiliśmy się na nowości, podkreślaniu zaskakującego smaku i niestandardowego wprowadzenia go na rynek.

CEL: Wprowadzenie nowego, imbirowego smaku cukierków Verbena.

ROZWIĄZANIE:

10 tys. produktów przeznaczonych przez klienta do samplingu zainspirowało nas do niestandardowej akcji promocyjnej. Ambient polegał na umieszczeniu w centrum Krakowa billboardu obwieszonego torebkami z cukierkami. Akcję przeprowadziliśmy dwukrotnie tego samego dnia, rozdając 880 paczek.

W wyniku ambientu powstał film promocyjny, który opublikowany na YouTube oraz na fanpage Verbena, zachęcał do wzięcia udziału w I etapie konkursu i wygrania cukierków. Osoby, którym przyznano paczki, otrzymały również specjalny kod aktywacyjny do II etapu konkursu. Zadaniem uczestników było kreatywne opisanie wrażeń z testowania nowego smaku cukierków. Do wygrania były trzy iPady mini.

Verbena2

Do kampanii zostało zaangażowanych również 30 blogerek, których zadaniem było zachęcenie swoich czytelników do wzięcia udziału w akcji. Dla najskuteczniejszej z nich została przewidziana nagroda w postaci aparatu fotograficznego.

Równolegle podpisaliśmy umowę z bdsklep.pl, który do każdego swojego zamówienia przez miesiąc dołączał paczki cukierków –  w sumie 2 tys. zestawów.

EFEKTY: 

Efektem akcji był niestandardowy sampling o dużym zasięgu i zdecydowanie niższych kosztach niż w przypadku tradycyjnych form dystrybucji próbek. Zaangażowaliśmy w swoje działania jednocześnie internautów, blogerów, sklep internetowy i mieszkańców Krakowa.

Rezultatem kampanii było natychmiastowe i bardzo duże zainteresowanie udziałem w akcji. W ciągu pierwszych dwóch godzin od uruchomienia kampanii i opublikowania przez blogerki informacji o konkursie otrzymaliśmy ponad 2.500 zgłoszeń, a serwery chwilami pracowały na najwyższych obrotach. W ciągu półtora miesiąca trwania akcji liczba fanów na facebooku wzrosła z 24 577 do 36 776. Pomimo zakończenia akcji komunikacja z użytkownikami jest wciąż bardzo żywa, co przekłada się na wysoką interakcję.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL
Webinar lojalnościowy
x