Case Studies, Doświadczenia, Facebook, labber.pl - ogólne, Omówienia projektów

Case study: Zadane.pl i grywalizacja na Facebooku

Eura7 od 13 września 2012 prowadzi komunikację marki Zadane.pl w serwisie Facebook. Zadane.pl to serwis działający na zasadzie social learningu, którego najważniejszym założeniem jest to, że prawdziwa nauka nie polega na wkuwaniu zadanego materiału, ale wykształceniu umiejętności myślenia i skutecznego rozwiązywania problemów.

labber.pl

CEL: Popularyzacja serwisu Zadane.pl wśród młodzieży szkolnej. Zaangażowanie ich w komunikację z marką na Facebooku.

Rozwiązanie: Razem z przedstawicielami serwisu Zadane.pl zaprosiliśmy uczniów do miejsca, w którym lubią oni przebywać i rzuciliśmy młodzieży wyzwanie rozgrzewania szarych komórek w atmosferze grywalizacji! Okazało się, że chętnych do zmagania się z testami, zagadkami i naukowymi problemami nie brakuje, a na chwilę obecną jest ich ponad 105 000!

labber.pl

Fani profilu, który znajdziecie na www.facebook.com/zadanepl, szybko obudzili w sobie wewnętrznego Sherlocka Holmesa, chętnie angażując się w rozwiązywanie serii czarnych historii. To publikowane 3 razy w tygodniu zagadki, zwykle mające podłoże kryminalne. Fani mogą zadawać związane z nimi pytania, na które moderator może odpowiedzieć jednak publikując komentarze: „TAK” lub „NIE”. W ten sposób wspólnymi siłami społeczność dochodzi do zaskakującego rozwiązania tajemniczej historii, widząc jednocześnie jak praca w grupie działa na korzyść każdej z osób biorących udział w zabawie.

labber.pl

labber.pl

Profil utrzymany jest w atmosferze nowoczesnej „szkoły”, w której uczniowie są oceniani i nagradzani za poprawne odpowiedzi oraz – przede wszystkim – za kreatywne myślenie i umiejętność pracy w grupie.

Rezultaty:
– Liczba osób na Like Page’u marki wzrosła z 78 655, gdy rozpoczynaliśmy komunikację do 105 000 w lipcu 2013 r.

Zakres prac agencji:
– kompleksowa obsługa profilu Zadane.pl w serwisie Facebook

Katarzyna Zemlik
Marketing & PR Manager
Agencja interaktywna Eura7
tel: 728 838 144
pr@eura7.pl
www.eura7.com

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL