Doświadczenia, Facebook, labber.pl - ogólne

Cele marek w social media a oczekiwania wobec nich

Internauci są coraz bardziej wymagający jak chodzi o działania i kierowaną do nich przez firmy i marki w social media komunikację. Badanie „A Ty komu ufasz?” pokazuje wyraźnie, że treści rozrywkowe, śmieszne zdjęcia i teksty to dzisiaj za mało by na dłużej przyciągnąć uwagę użytkownika. Ludzie szukają w social media nie tylko zabawy i rozrywki, ale także wartościowego contentu i treści produktowych. Słowem – by marka skupiła na sobie uwagę na dłużej, musi się więcej nagimnastykować i zaoferować coś co rzeczywiście będzie dla jej sympatyków istotne, interesujące lub przydatne.

labber.pl

Z przeprowadzonego przez IAB badania wynika, że jako konsumenci i użytkownicy mediów społecznościowych lubimy być zaskakiwani, ale warto, by marki robiły to w inteligentny, niestandardowy sposób. Ponadto, skuteczniejsza niż rozmowa ze wszystkimi naraz może być komunikacja sprofilowana i ściśle dopasowana do potrzeb konkretnej grupy docelowej. Środki i narzędzia marketingowe, a nawet czas i intensywność działań należy dostosować do specyfiki i stylu obecności w mediach społecznościowych, który prezentują odbiorcy danego brandu i jego potencjalni klienci.

labber.pl

Zróżnicowana, atrakcyjna komunikacja połączona z umiejętnie wyważonymi proporcjami między działaniami o charakterze informacyjnym i prosprzedażowym a wchodzeniem z sympatykami marki w bliski kontakt i relację opartą na zaangażowaniu i wzajemnym wsłuchiwaniu się w oczekiwania i potrzeby drugiej strony – to klucz do skutecznej obecności marki w social media. Ponadto, należy pamiętać, że wiarygodność i wizerunek marki trzeba budować systematycznie, a na efekty trochę poczekać. Liczy się w tym kontekście szczerość, otwartość i uczciwość. Tym, co może pomóc markom w dotarciu do jej klientów jest także wsparcie i rekomendacje ze strony znajomych tych osób, o których atencję dany brand zabiega i na których opinii mu zależy.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x