Case Studies, Ciekawostki branżowe, Inspirujące Kampanie, Media społecznościowe, Omówienia projektów

Chorwackie bociany w kampanii wody Jana

Marketerzy z Imago postanowili, że przeprowadzą transmisję na żywo z gniazda bocianiej pary, gdzie jak co roku Malena oczekiwała na powrót Kleptana. Swoje działania agencja zaczęła od umieszczenia kamery z widokiem na gniazdo słynnej bocianiej pary. Materiał transmitowany był bezpośrednio na kanał YouTube, gdzie w relacji na żywo prowadzonej bez przerwy, oczekiwanie bocianicy mogli śledzić internauci. Do rozprzestrzenienia transmisji wykorzystano social media, za pomocą których nagranie śledziło kilkadziesiąt tysięcy odbiorców, włączających się w nią za pomocą wysyłanych komentarzy.

Wsparciem dla kampanii w social media była reklama outdoorowa prowadzona za pomocą ulotek, billboardów, oraz co najważniejsze za pomocą specjalnego, ogromnego ekranu zamontowanego w centralnym punkcie Zagrzebia. Mieszkańcy stolicy mogli na nim śledzić co w danym momencie dzieje się w bocianim gnieździe w małej wiosce Brodski Varoš. Sukces pomysłu sprawił, że stał on się głównym tematem w lokalnych mediach, które poświęciły mu kilkaset publikacji i artykułów przyczyniając się tym samym do jego nagłośnienia.

Przedsięwzięcie, które wydaje się bardzo proste w swojej realizacji, tak naprawdę wymagało od pracowników agencji nie lada wysiłku. Jak zaznacza Darko Borsnar, pomysłodawca projektu, kampanię poprzedził kilkumiesięczny okres przygotowań, a w samej realizacji udział brało ponad 30 osób. Dodatkowym utrudnieniem był szereg ciężkich do przewidzenia zmiennych, takich jak pogoda i główny bohater, którego bezpieczny powrót do domu był fundamentem osiągnięcia zamierzonego celu.

Szczytowym punktem kampanii był 30 marca 2016 roku, gdy Kleptan po długiej podróży z południa w końcu wylądował w gnieździe, gdzie czekała na niego Malena. Kulminacyjny moment śledziło wówczas kilkaset tysięcy odbiorców. Uwagę odbiorców wykorzystali wówczas twórcy, którzy chwilę po wylądowaniu Bociana, zaprezentowali na ekranach nowy wygląd butelki wody Jana z jasnym przekazem “Miłość nie zna granic, Woda Jana z komunikatem o miłości”.

KRAJ: CHORWACJA
AGENCJA: IMAGO
AUTOR POMYSŁU: DARKO BOSNAR
LINK: http://www.youtube.com/watch?v=IM-WSz7WBAo

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki
Prywatnie fan piłki nożnej, fotograf amator, oraz zapalony podróżnik! Social media to jego pasja, co sprawia, że czas spędzany w pracy jest dla niego przyjemnością. Ze wszystkich platform społecznościowych najbardziej ceni sobie Instagram, który jest jego oczkiem w głowie.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x