Podcast, Sezon 2: Social Media

Content Marketing – element strategii social mediowej

Cześć! Dzisiaj moim gościem jest znany już wam Bartosz Dziedzic z agencji Abanana Advertising. Tym razem zajmujemy się tematem content marketingu.

Content marketing – po polsku marketing treści – to według mojego rozmówcy udzielenie klientowi odpowiedzi na pytania, które bardzo chciałby nam zadać, w sposób najciekawszy i dopasowany do klienta. Z pewnością nie jest to działanie jednorazowe ani doraźne. To nie strategia, która samodzielnie sprzeda produkty, nie jest to również tylko SEO, choć niektórzy stawiają między tym ostatnim a content marketingiem znak równości. Według niektórych to tylko tekst, nagłówki, słowa kluczowe – a przecież content może występować w formie wideo, podcastu czy infografiki. Marketing treści uwzględnia też inne działania niż te online, czyli wszelkie szkolenia, eventy bądź publikacje w prasie.

Skąd wzięła się nazwa content marketing? Ktoś musiał stwierdzić, że zbiór wymienionych wyżej działań zasługuje na odrębną nazwę, zwłaszcza w dobie możliwości, które obecnie daje internet. Jest to ułatwienie dla całej branży marketingowej, ponieważ takie uporządkowanie i segmentowanie niektórych działań prowadzi do słusznych wniosków i uproszczeń, którymi potem łatwiej się posługiwać – choćby projektując strategię dla klienta.

Rozmawiamy też o tym, jaka jest rola social mediów w content marketingu. Czy content marketing to ich element, czy może odwrotnie? W ten aspekt naszych rozważań wchodzą też pojęcia: paid media, own media oraz earned media, które oczywiście wyjaśniamy w podcaście. Poruszamy też temat społeczności social mediów, która niejednokrotnie pomaga w tworzeniu content marketingu, jednocześnie stając się jego odbiorcą. To tak zwane UGC – user generated content.

Bartosz opowiada, w jaki sposób można – a nawet należy – łączyć content marketing z innymi sektorami, np. z SEO czy z PR-em. Sam marketing treści powodowałby bowiem zalanie treścią, co zresztą już poniekąd ma miejsce. Sęk leży w tym, aby konstruować atrakcyjny content i myśleć nie tylko o tym, aby go wypuścić, ale też o tym, aby dotarł do odbiorców.

O planowaniu budżetów przeznaczanych na content marketing można byłoby mówić godzinami, my jednak ujmujemy to w kilku celnych zdaniach. Poruszamy jeszcze temat recyklingu treści – a żeby dowiedzieć się, o co w nim chodzi, a także o kilku innych ważnych zasadach budowania treści content marketingowych, gorąco zachęcam do słuchania!

Z tego odcinka dowiecie się:

  • Czym content marketing… nie jest?
  • Czym content marketing jest?
  • Jak content marketing wiąże się z SEO?
  • Jak wygląda content marketing offline?
  • Dlaczego wymyślono nazwę content marketing?
  • Co to są referale?
  • Jak włączyć social media do strategii content marketingowej?
  • Jak tworzyć dobry content marketing pod kątem social mediów?
  • Jaką rolę w social mediach będzie pełnił content marketing, który tworzymy?
  • Czy social media są elementem content marketingu?
  • Co to są paid media, own media i earned media?
  • Jakie są 3 możliwości publikowania contentu i jakie gwarantują efekty?
  • Jaką rolę odgrywa społeczność w działaniach content marketingowych?
  • Co to jest UGC?
  • Co to jest ścieżka zakupowa i jaka jest jej funkcja?
  • Co to jest inbound marketing?
  • Jaką rolę odgrywa content marketing w ogólnej strategii komunikacji?
  • Czy można zaplanować działanie wirusowe?
  • Content marketing to działanie krótko czy długotrwałe?
  • Jaki wpływ może mieć content marketing na SEO?
  • Czy content marketing zawsze powinien mieć jakiś budżet?
  • Co to jest recykling treści?

Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem:

https://www.facebook.com/groups/MarketingLudzkimGlosem/
Jestem optymistą!
Podobał Ci się ten materiał?

Zostań z nami na bieżąco! Zapisz się do naszej podcastowej listy mailingowej.

Dziękuję za zapisanie się do mojej listy mailingowej.

Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację.
Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.