Ciekawostki branżowe, Najnowsze

Content marketing w 2024 roku. Co warto wiedzieć?

 

„Przesunięcie uwagi na media społecznościowe, choć istotne, nie powinno przysłonić roli SEO. Podkreślamy potrzebę równowagi między nowymi platformami a tradycyjnymi kanałami. Wykorzystanie AI w kreowaniu treści jest rewolucyjne, ale musi być równoważone przejrzystością i autentycznością, aby budować zaufanie. Wzrost popularności treści wideo, liderstwa myśli i interaktywności wymaga elastyczności i dostosowania do różnorodnych potrzeb odbiorców. Hiperpersonalizacja i dane w czasie rzeczywistym są kluczowe, wymagają jednak balansu między personalizacją a prywatnością. Natomiast marketing zrównoważony nie jest już tylko trendem, ale koniecznością, odzwierciedla oczekiwania konsumentów wobec marek. W 2024 roku content marketing stoi przed wyzwaniem harmonijnego połączenia postępu technologicznego z ludzkim „dotykiem”, autentycznością treści i odpowiedzialnością społeczną” – komentuje Maks Michalczak, Head of PR and Content Marketing w Grupie Eura7.

Interaktywna treść: Interaktywność jest nieodzowna w angażowaniu konsumentów. Quizy, ankiety, sondaże czy doświadczenia oparte na rzeczywistości rozszerzonej (AR) stają się coraz ważniejsze w przyciąganiu uwagi odbiorców i zachęcaniu ich do aktywnego uczestnictwa.​

Hiperpersonalizacja i dane w czasie rzeczywistym: Wykorzystanie AI do dostarczania spersonalizowanych treści i doświadczeń użytkownika w czasie rzeczywistym wynika z oczekiwań konsumentów. Badania pokazują, że konsumenci są bardziej skłonni do współpracy z firmami oferującymi spersonalizowane doświadczenia.​

Marketing zrównoważony: Konsumentom coraz bardziej zależy na pozytywnym wpływie ich wyborów na środowisko i społeczeństwo. Marki reagują na to, wdrażając zrównoważony rozwój w swoje strategie marketingowe, nie tylko poprzez promowanie ekologicznych produktów, ale także komunikując swoje zaangażowanie w etyczne praktyki i korzystny wpływ na społeczność​.

Maks Michalczak podsumowuje: „Zakładamy, że rok 2024 będzie znaczący w rozwoju content marketingu, konieczna jest bowiem adaptacja do nowych technologii i zmieniających się oczekiwań odbiorców. Tego nie da się zignorować, musimy więc systematycznie implementować AI do tworzenia treści, przesunąć wyszukiwania na platformy społecznościowe oraz sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na treści wideo i interaktywność – marketerzy powinni być gotowi na ciągłą ewolucję i innowacje w swoich strategiach. Ważne jest, aby pamiętać, że choć nowe technologie, takie jak AI, oferują niezliczone możliwości, to jednak człowiek określa ramy etycznych zachowań biznesowych i dba o przejrzystość marketingowego przekazu. Nie zapominajmy też, że po okresie izolacji podczas epidemii koronawirusa na znaczeniu nabrał profil sensoryczny konsumentów, dlatego tak ważne są autentyczność w treściach i… ludzkie gesty, marketingowy dotyk bliskości i zrozumienia. Na pewno służy temu interaktywna i hiperpersonalizowana treść, która angażuje i tworzy wartość dla konkretnego odbiorcy. Taką drogę do sukcesu wyznacza nam rok 2024. W tej zawodowej podróży marketerzy muszą pozostać elastyczni, gotowi na eksperymentowanie i ciągłe uczenie się. Rok 2024 jest nie tylko kolejnym etapem w ewolucji content marketingu, ale także szansą na głębszą więź z odbiorcami poprzez bardziej angażujące, osobiste i wartościowe treści”.

Przyjmując te trendy, marketerzy mogą nie tylko przetrwać, ale i prosperować w dynamicznie zmieniającym się krajobrazie marketingu treści, tworząc strategie, które są zarówno innowacyjne, jak i skuteczne w budowaniu trwałych relacji z odbiorcami.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x