Podcast, Sezon 1: Public Relations

Corporate Identity – Chcemy być nowoczesną firmą, ale jak to zrobić?

Witam Cię w 13. odcinku podcastu Marketing ludzkim głosem. Dzisiaj wraz z moim gościem – Maksem Michalczakiem, który jest PR Managerem Agencji Abanana i Eura7, porozmawiamy o Corporate Identity.

CI to mały skrót, który ma wielkie znaczenie dla każdej marki. Corporate Identity, czyli tożsamość firmy, to dużo więcej niż księga znaku z jej logotypem. Jak tworzą ją przedsiębiorstwa? I czy na pewno ją mają? Rozmawiamy o tym, jak wygląda to w praktyce i dlaczego jest to tak ważne. Wyjaśniamy, na przykładzie dwóch rodzajów komunikacji, jak można ją kreować, począwszy od logotypu, przez komunikację w mediach społecznościowych, na wyglądzie biur i samochodów skończywszy.

Zastanawiamy się, dlaczego w Polsce, pomimo ciągłego pościgu za zachodnią Europą, trudno o dobrze rozwiniętą CI. Omawiamy szczegółowo case study na przykładzie jednego z największych i najdynamiczniej rozwijających się klubów piłkarskich na świecie – 400 mln euro przychodów, skok zysku netto z 4 mln do 44 mln euro, wzrost wartości w ciągu jednego roku o 24% do… 1,2 mld euro. O jakiej marce mowa? Podpowiedź: Ma na koncie jedną z najbardziej ryzykownych i kontrowersyjnych zmian herbu na logotyp ostatnich lat.

Co muszą zrobić polskie przedsiębiorstwa, by osiągnąć tak oszałamiające wyniki? I dlaczego tak istotne jest w tym rozpoczęcie konsekwentnego budowania i utrzymywania jednolitej tożsamości marki? Usłyszysz w podcaście!

Z tego odcinka dowiecie się:

  • Czym jest Corporate Identity?
  • Jak firmy powinny budować tożsamość marki?
  • Dlaczego tak ważne jest posiadanie dobrze rozwiniętego CI?
  • Jak tożsamość firmy tworzy się za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej?
  • Jak dynamiczne budowanie corporate identity wpłynęło na rozwój jednej z największych marek piłkarskich świata?
  • Ile przychodu może wygenerować skuteczne budowanie tożsamości marki?
  • Jak mają się polskie kluby piłkarskie do światowych pod względem CI?
  • Dlaczego sponsor Kubicy zapłacił 10 mln euro za jego powrót do Formuły 1?
  • Na jakie pytania musi odpowiedzieć firma, budując tożsamość marki?
  • Jak wpływa księga znaku na współpracę z agencjami reklamowymi?

Zapraszam Cię do odsłuchania i kontaktu ze mną:
Facebook: www.facebook.com/lukaszwolek
Instagram: www.instagram.com/lukaszwolek/
LinkedIin: www.linkedin.com/in/lukaszwolek/

Podobał Ci się ten materiał?

Zostań z nami na bieżąco! Zapisz się do naszej podcastowej listy mailingowej.

Dziękuję za zapisanie się do mojej listy mailingowej.

Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację.
Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.