Podcast, Sezon 2: Social Media

CTR – wskaźniki efektywności reklam w social mediach

Cześć! Przed Wami kolejny odcinek sezonu Social Media!  

Ponownie moim gościem jest Karol Styrcz, PPC specialist, ale bohaterem odcinka tym razem jest skrót CTR, czyli stosunek między liczbą kliknięć a liczbą wyświetleń reklamy, który mierzy się w procentach.

Czy zadajesz sobie czasami pytanie, ile osób klika w te wszystkie reklamy w Internecie? To zależy od wielu czynników: od medium, w którym reklama się wyświetla, od kreacji, od grupy docelowej i jej nawyków, od czasu realizacji kampanii. Na pewno fani piesków chętniej klikają w reklamę z milusińskimi niż ludzie, którzy nie opiekują się zwierzętami.

Ale na zasięg wpływają też takie niuanse jak konkretne godziny wyświetlania postów. Mówi się, że na Facebooku warto publikować około godziny 7–8 rano i między 19 a 21 wieczorem. W przypadku tego medium niezwykle istotny jest wskaźnik trafności i to on będzie kształtował CTR reklamy. Jednakże nie tylko na Facebooku używa się tego współczynnika. Generalnie jest wykorzystywany we wszelkich reklamach internetowych, gdzie możemy kliknąć, nie tylko w social mediach. CTR to unikalny wskaźnik dzielący się na różne rodzaje, bo w praktyce wchodzimy w różne interakcje z reklamą. Trzeba brać pod uwagę na przykład takie zjawisko jak ślepota banerowa, a są też różne sposoby przeglądania sieci – inaczej się zachowujemy podczas web browsingu, a inaczej podczas web searchingu.

Wskaźnik CTR jest specyficzny też dlatego, że nie zawsze to, że jest wysoki, bywa powodem do radości. W odcinku dowiecie się w jakich sytuacjach nie ma to takiego znaczenia, a w jakich nawet lepiej jest utrzymywać go na niskim poziomie! Karol oczywiście wyjaśnia, kiedy możemy mówić o niskim click through rate, a kiedy o wysokim, i od czego to zależy. Jako ciekawostkę usłyszycie kilka przykładów skrajnych wyników w kampaniach reklamowych, prowadzonych w różnych mediach i na różnych platformach takich jak Facebook, Instagram i LinkedIn. Szczególnie ciekawy może być ten ostatni, w którym inną walutą się rozliczamy i mamy inne możliwości targetowania. Z kolei na Facebooku i Instagramie nie obejdzie się bez przygotowania większego budżetu, jeżeli w ogóle chcemy liczyć na głębsze statystyki naszej kampanii. Jak już było wspomniane – CTR to specyficzny współczynnik, na którym nie można się ślepo opierać i trzeba wiedzieć, z jakimi danymi go zestawiać, by był miarodajny.

Wiele możecie dowiedzieć się w tym odcinku, dlatego serdecznie zapraszam do słuchania!


Z tego odcinka dowiecie się:

  • Co oznacza skrót CTR?
  • Czym zajmuje się PPC specialist?
  • Ile osób klika w reklamy?
  • Od czego zależy liczba kliknięć w reklamę?
  • Kiedy najlepiej publikować posty na Facebooku?
  • Gdzie wykorzystywany jest współczynnik CTR?
  • Czym jest ślepota banerowa?
  • Czym różni się web browsing od web searchingu?
  • Czy zawsze warto dbać o wysoki CTR?
  • W jakich sytuacjach CTR powinien być jak najmniejszy?
  • Jak działa wskaźnik trafności reklam na Facebooku?
  • Kiedy mówimy o niskim CTR, a kiedy o wysokim?
  • Co to są Link Ady?
  • Jak CTR przekłada się na różne media?
  • Jaki musimy mieć budżet, by optymalizacja kampanii miała sens?
  • Czym różni się CTR na LinkedIn od CTR na Facebooku?
  • Jakie są możliwości targetowania na LinkedIn?
  • Jak efektywnie korzystać z CTR?

Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem:

https://www.facebook.com/groups/MarketingLudzkimGlosem/

Jestem optymistą!
Podobał Ci się ten materiał?

Zostań z nami na bieżąco! Zapisz się do naszej podcastowej listy mailingowej.

Dziękuję za zapisanie się do mojej listy mailingowej.

Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację.
Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.