Abanana, Eura7, Eventy i ambienty, Internet ASAP, Najnowsze

Dawka marketingowej wiedzy przed wakacjami… o wakacjach, czyli #4 Internet ASAP Open!

18 czerwca Eura7 i agencja Abanana zorganizowała 4. Internet ASAP Open, aby nieco urozmaicić studentom naukę do sesji letniej. Tematyka eventu współgrała z nadchodzącym latem, rozstrzygany był bowiem temat: czy marketing ma wakacje?

Jako pierwszy wystąpił Bart Dziedzic z Agencji Abanana, który definitywnie stwierdził, że marketing wakacji nie ma, a swoje zdanie poparł kilkoma dobitnymi przykładami spotów reklamowych. W wakacje klienci otwierają się na pewne produkty, przekrój koszyków produktów się zmienia, pojawiają się inne potrzeby i pragnienia klienta, które trzeba wykorzystać. Sprytny marketer ustali właściwy insight i wykorzysta świetne okazje, które dają wakacje.

Po swojej prelekcji Bartosz przeprowadził rozmowę z Karoliną Biedrzycką, Rzecznikiem Prasowym Wisły Kraków SA, oraz z Tomaszem Czwartkiewiczem, Dyrektorem Sprzedaży Wisły Kraków SA. Goście opowiadali o tym, czym zajmują się w klubie sportowym, jak wygląda planowanie ich działań oraz jak wybrnęli z kryzysu. W Wiśle pracują jej wierni kibice, dlatego to nie jest zwykła praca, a pełne zaangażowanie, również emocjonalne, czasami kosztem życia prywatnego. Bycie łącznikiem między klubem a światem zobowiązuje i pociąga do sporej odpowiedzialności, ale Karolina Biedrzycka i Tomek Czwartkiewicz jednogłośnie stwierdzili, że satysfakcja z udanych działań i z obserwowania, jak kibice okazują swoje przywiązanie, jest tego warta.

Katarzyna Wabik w kolejnym wystąpieniu opowiedziała o… rewolucyjnym podejściu do tematu wakacji, jakie ma Revolut, w którym jest City Community Managerem. Taka osoba dba m.in. o to, aby konsumenci mieli wakacje i to odczuli, jednocześnie poświęcając w tym celu swój urlop. Community Managerowie są blisko użytkowników, dlatego nie stanowi to dla nich aż wielkiego poświęcenia, jak mogłoby się wydawać. Usługi, jakie oferuje Revolut, nie wydają się skomplikowane, ale w rzeczywistości udogadnianie użytkownikom czasu odpoczynku wiąże się z wieloetapowym procesem planowania, wdrażania, rozpowszechniania i ogólnego dbania o cały projekt.

Maks Michalczak, PR Manager w naszej agencji, dyskutował z Maciejem Grzybem, Redaktorem Naczelnym w krakow.pl i telewizja.krakow.pl o tym, czy Kraków potrzebuje jeszcze promocji. Prelegent podzielił się dziesiątkami wartościowych i zaskakujących danych i ciekawostek odnośnie do naszego miasta – czy wiedzieliście na przykład,  że co roku do Krakowa trafia aż 13 milionów turystów z Polski i zagranicy? W związku z tym zgromadzeni mogli dowiedzieć się, jak miasto dba o turystykę, na co liczy i jakie planuje działania, a także jakie sektory turystyki są najpopularniejsze – okazuje się, że odwiedzający Kraków często przyjeżdżają tu ze względu na sport, religię i miejsca kultu religijnego, kulturę – koncerty, premiery, festiwale – czy… medycynę, ponieważ leczenie w Polsce jest bardzo tanie dla ludzi z Zachodu.

Władze miasta starają się tak wykorzystać dostępne kanały reklamowe, aby nie nadszarpnąć przeznaczonych na to budżetów. Według Macieja Grzyba udaje się to wyważyć na tyle, że zapytany o przyszłość Krakowa za 10 lat bez wahania stwierdza, że nadal będziemy prężnie rozwijać się turystycznie.

Na sam koniec, jak zwykle, został Marketing Fuck-up Festival, czyli pokaż nam swoją wtopę i to, czego Cię nauczyła! W tej edycji oprócz gości niechlubną okazję do wypowiedzenia się miał także CEO Eury7 i Abanany, Łukasz Wołek… Co prawda nasz mały kryzys nie zależał od niego, lecz od firmy zewnętrznej dostarczającej usługi, zażegnano go jednak ekspresowo, a my nauczyliśmy się przede wszystkim, żeby zawsze być czujnym!

Dziękujemy wszystkim za udział w czwartym już Internet ASAP Open! Wniosek z niego jest taki, że jako agencja marketingowa wakacji nie mamy… dlatego też obiecujemy już teraz pracować nad kolejną edycją wydarzenia, na które zapraszamy po wakacjach! Do zobaczenia!

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL