Podcast, Sezon 2: Social Media

Employer Branding – które social media są najważniejsze?

Cześć! Przed Wami kolejny odcinek sezonu Social Media!  

Moim gościem ponownie jest Community Manager agencji Abanana Advertising, Karolina Szarpak, która na co dzień zajmuje się komunikacją w social media profilu spółki Eura7, ale prowadzi również profile społecznościowe Grupy Maspex, między innymi Maspex Kariera. Tym razem wyjaśni czym jest employer branding i jak prowadzić tego typu działania w mediach społecznościowych.

Powszechnie przyjętym określeniem jest co prawda wyrażenie employer branding, ale w obliczu popularyzacji mediów społecznościowych i prowadzonych tam tego typu działań, możemy mówić tu o social employer brandingu. Dotyczy ono budowania wizerunku marki w mediach społecznościowych, wizerunku firmy jako pracodawcy.

To istotne, dlatego że jeszcze niedawno, gdy prowadziło się rekrutację, wystarczyło wrzucić ogłoszenie na pracuj.pl lub aplikuj.pl. Dzisiaj to wygląda inaczej. Mówi się o rynku pracownika, na którym to pracodawca zabiega, by pozyskać tych najlepszych. A ponieważ większość użytkowników Internetu ma konta w social mediach, więc warto tam budować pozytywny wizerunek  pracodawcy.

Jak to robić? Pokazujmy jaką jesteśmy firmą, jakie wyznajemy wartości, jak się u nas pracuje, że jest to miejsce, w którym potencjalny pracownik będzie się dobrze czuł. Pracownicy chcą być dumni z tego, gdzie pracują. Generalnie employer branding nie tyle ma pokazać jakiego pracownika szukamy, jakie mamy wymagania i co oferujemy, tylko pokazywać kulturę organizacyjną, atmosferę w pracy, pokazać pracowników. Pozytywny wizerunek firmy to jedna z korzyści, jakie daje employer branding.

Dzięki employer brandingowi łatwiej też dopasujemy kandydata na dane stanowisko. Jeżeli trafi do nas pracownik, który poznał firmę i jest pewny, że chce w niej pracować, zmniejszy się szansa, że podkupi go konkurencja. Zyskujemy więc większą lojalność pracowników i większe zadowolenie.

Planując działania employer brandingowe w social mediach, musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, które media wybrać i jakim kluczem? W branży się mówi, że LinkedIn najlepiej się do tego nadaje, ale czy rzeczywiście tak jest? Porównujemy szczegółowo poszczególne media i wyjaśniamy, które nadają się do jakich działań (poświęcamy też uwagę Instagramowi i znanemu portalowi z opiniami o pracodawcach!).

Jeżeli już wybierzemy medium, musimy wiedzieć, jaką komunikację na nim prowadzić, by była skuteczna. To z kolei zależy od branży, w jakiej pracujemy i w jakiej dana firma funkcjonuje, to też zależy od wielkości firmy i jej struktur. Najłatwiej podzielić te działania na 3 obszary: Zarządzanie procesem rekrutacji; działania HR w firmie;  budowanie wizerunku pracodawcy wewnątrz i na zewnątrz firmy.

Pod koniec odcinka poznacie również statystyki z naszej niedawnej rekrutacji na stanowisko stażysty w dziale PR – dowiecie się, jak przekładają się one na postrzeganie rynku pracy i nowych metod rekrutacji, a szczególnie sytuacji osób, rozpoczynających swoją karierę.

Pamiętajcie, warto przyjąć praktykanta, warto zatrudnić stażystę! Wspierajmy młodych specjalistów, bo sami wiele możemy się od nich nauczyć!

Z tego odcinka dowiecie się:

  • Co oznacza skrót EB jeżeli nie oznacza piwa?
  • Na czym polega employer branding?
  • Co to jest social employer branding?
  • Jak prowadzić employer branding w mediach społecznościowych?
  • Jak współcześnie wygląda rynek pracy?
  • Co komunikować jako firma w materiałach employer brandingowych?
  • Jakie korzyści employer branding przynosi firmie?
  • Dlaczego employer branding jest ważny dla marki?
  • Jak wygląda współczesny rynek pracy w sektorze IT i marketingu?
  • Jakie korzyści przynosi firmie zadowolony pracownik?
  • Na których mediach społecznościowych prowadzić działania employer brandingowe?
  • Jak wygląda employer branding na LinkedIn?
  • Czy Instagram nadaje się do employer brandingu?
  • Czy portale z opiniami o pracodawcach są wiarygodne?
  • Jak wybrać media, w których będziemy komunikować firmę jako pracodawcę?
  • Kim są headhunterzy?
  • Jaką komunikację employer brandingową prowadzić w mediach społecznościowych, by była skuteczna?
  • Jak wykorzystywać skutecznie LinkedIn jako marka?
  • Jak korzystać z LinkedIn do budowania swojego wizerunku?
  • Jak wygląda employer branding w wykonaniu Abanana Advertising?
  • Czym jest CSR w kontekście employer brandingu?
  • Dlaczego należy zatrudniać stażystów i praktykantów?

Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem:

https://www.facebook.com/groups/MarketingLudzkimGlosem/


Jestem optymistą!
Podobał Ci się ten materiał?

Zostań z nami na bieżąco! Zapisz się do naszej podcastowej listy mailingowej.

Dziękuję za zapisanie się do mojej listy mailingowej.

Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację.
Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.