Doświadczenia

Eye tracking i formatowanie treści strony www

Szukając tematów na ten temat natknąłem się na ciekawe badanie, z którego przytoczę tylko najciekawsze wskazówki.

1. Zawsze umieszczaj na stronie TYTUŁ. I nie chodzi tu o znacznik title, ale po prostu o odpowiednio wyróżniony temat strony. Jest to jeden z pierwszych elementów, na które użytkownik zwraca uwagę po wejściu na stronę. Tytuł jest znaczną pomocą w nawigacji – pozwala określić czy trafiliśmy na odpowiednią stronę.

2. Używaj wypunktowania dla wszystkich treści, jakie da się w ten sposób zaprezentować. Wyszukiwanie informacji w wypunktowanej liście jest średnio 60% szybsze, niż jeżeli była by ukryta w tekście.

3. Linki muszą się wyróżniać przynajmniej kolorem od reszty tekstu. Dodatkowo do wyróżnienia można użyć podkreślenia, co jest istotne dla osób mających problemy z rozróżnianiem kolorów.

4. Używanie śródtytułów: jeśli wiemy, jakie informacje na stronie są najważniejsze dla użytkowników, możemy je po prostu wyraźnie wyeksponować i liczyć, że użytkownicy do nich trafią. W przypadku bardziej skomplikowanych stron, warto jednak zastosować śródtytuły i kierować użytkowników krok po kroku do celu.

Dodatkowo zapraszam do zapoznania się z prezentacją na ten temat:

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki
Jestem optymistą!

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x