Artykuły, Ciekawostki branżowe, Najnowsze

Finałowy mecz o uwagę odbiorcy, czyli Super Bowl 2023

Finał sezonu 57 Super Bowl zakończył się spektakularnym zwycięstwem Kansas City Chiefs. Mecz przysporzył nie tylko emocji sportowych. To widowisko przyciągnęło zarówno fanów futbolu amerykańskiego, jak i marki, które chętnie korzystały z czasu reklamowego. Kwoty, które padły w tym roku za wystawienie reklamy, wzbudziły niemałe emocje – niemal równe tym sportowym, które skumulowane były na boisku. Pozostaje pytanie: Co tak właściwie działo się w tym roku?

Nie tylko finał popularnego amerykańskiego sportu był rozrywką tegorocznego Super Bowl. Widzowie przed telewizorami i na trybunach mogli obserwować atrakcje przygotowane przez gwiazdy muzyki, popularne marki i… Marynarkę Wojenną USA. Po raz pierwszy w historii samoloty były pilotowane przez kobiety, co upamiętniło 50. rocznicę kobiet latających w marynarce wojennej.

Za emisję reklamy podczas święta futbolu amerykańskiego telewizja Fox oczekiwała około 7 milionów dolarów za zaledwie 30-sekundowy spot. Takie stawki nie przeraziły jednak wielkich marek, które wykupiły miejsce na promocję kierowaną do ponad 113 milionów widzów. Dla przykładu – firma Anheuser-Busch zajęła 3 minuty czasu antenowego na Super Bowl dla swoich marek: Michelob Ultra, Bud Light i Busch Light. Marki przy tej wyjątkowej okazji chciały zdystansować konkurencję reklamą intrygującą, niekiedy ekscentryczną, zawsze kreatywną, budzącą zachwyt. Naszą uwagę przykuła jednak kampania PopCorners inspirowana hitem „Breaking Bad” oraz Rakuten, który reaktywował hit sprzed lat „Clueless”.

Wśród prezentujących się marek, znanych w Polsce, można było obserwować kreacje reklamowe takich gigantów jak: Heineken, T-Mobile, Doritos, Google Pixel i M&M’s, Disney oraz Amazon Studios. Promowane były nie tylko produkty, swoje miejsce emisyjne znalazły również zwiastuny nadchodzących filmów i seriali. W tej kategorii reklam szczególną uwagę zwracał Disney, który rozpoczął obchody swojej 100. rocznicy właśnie  od spotu wyemitowanego na Super Bowl. Zdaniem ekspertów The Walt Disney Company przyćmił konkurencję, gdyż w sposób wyrazisty i trwały wpisał się w pamięć odbiorców.

Gwiazdą muzyczną uświetniającą tegoroczną edycję Super Bowl była Rihanna. Piosenkarka swoim występem wywołała niemałą furorę, zwłaszcza że ujawniono informację o jej drugiej ciąży. Wymagający widzowie Super Bowl nie oszczędzili jednak gwiazdy, pojawiły się też negatywne komentarze. Według nich koncert nie był tak spektakularny, jak się spodziewano. Należy zauważyć, że poprzeczka wisiała bardzo wysoko, gdyż dotychczasowe występy piosenkarzy na Super Bowl przechodziły do historii, zarówno pod względem kreatywności, jak i skali widowiska.

Jak co roku Super Bowl biło rekordy, nie tylko oglądalności. Mamy wrażenie, że wydarzenie to poza sportowym aspektem przede wszystkim jest areną zmagań największych światowych marek. Kto Waszym zdaniem zabłysnął w tym roku?

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x