Odcinki specjalne, Podcast

Footflow – czy loterie w centrach handlowych mają sens?

Cześć! Przed Wami kolejny odcinek specjalny z Wojciechem Koczorowskim, współzałożycielem firmy Grzegrzółka&Ko oraz Fundacji Instytut Loterii Dobroczynnych. Tym razem usłyszycie czym jest footflow.

Głównym motorem napędowym akcji promocyjnych galerii handlowych są wyniki footflow, zwanego również footfall. Jest to bardzo ważny wskaźnik, opisujący czy centrum handlowe dobrze spełnia swoją funkcję wobec najemców. Tłumacząc dosłownie, jest to nazwa odgłosu stóp, ludzi przechodzących przez sklepy. A im więcej robiących zakupy, tym więcej stóp przepływa przez centrum handlowe. Centra handlowe walczą o footflow lub traffic, czyli o liczbę osób robiących zakupy w sklepach.

Loterie są tutaj bardzo ciekawym narzędziem, ponieważ dają możliwość wygenerowania finału lub kilku eventów, które przyciągają mnóstwo ludzi. W danym dniu footflow jest wysoki, ale przy okazji powoduje pewne problemy: klienci pojawiający się na weekendowych finałach są mało aktywni zakupowo, a do tego blokują parkingi i samą galerię osobom, które rzeczywiście przyjechały na zakupy. W rzeczywistości wszystko sprowadza się przecież nie do eventu, tylko do zakupów – trzeba nadać loterii określony cel. Dlatego efektywność wielkich finałów jest raczej wątpliwa, wiemy natomiast, że footflow można rozkładać w czasie, korzystając z nowoczesnych, ale prostych technologii. Są takie narzędzia w loteriach, które mogą pomóc wyrównać krzywą podaży klientów czy przesuwać finały do okresów niskiego zainteresowania ofertą centrum handlowego. Można na przykład zaprzestać rozdawania fizycznych losów i kuponów, które zmuszają ludzi do otaczania stoisk, a umożliwić im to samo za pomocą telefonów komórkowych.

Dobrym przykładem są tutaj eZdrapki, czyli zdrapki elektroniczne, których ideą jest to, że “drapie” się ekran smartfona. Wówczas w przeglądarce internetowej otwierana jest specjalna strona, a klient widzi nagrodę lub ofertę specjalną, jaką galeria zamierza zaakcentować. Dla użytkownika jest to atrakcyjne narzędzie – wie natychmiast, czy wygrał. To również wspaniałe narzędzie dla marketera, który może tam zamieszczać np. zniżki na posiłki sprzedawane w food court lub w konkretnych sklepach. Warto dodać, że lepiej sprawdza się strona www niż aplikacja, ponieważ zapewnia niższą barierę wejścia.

Jeżeli więc już wiemy jak zorganizować loterię, ostatnią problematyczną kwestią jest jej mierzalność. Sprowadza się ona do obliczenia rozmiaru tłumu, który przyszedł na finalne losowanie, albo liczby rozdanych losów. Jednak bardzo często w puli zgłoszeń pojawiają się fejkowe, polegające na jakimś obejściu zasad zgłaszania, które są niemierzalne i powodują duże dysproporcje, dlatego ta druga metoda może być niemiarodajna.

Mamy wiele sposobów połączenia technologii z loterią, by marketing był jeszcze bardziej efektywny. I dziś wszystko wskazuje na to, że polskie sieci sklepów oraz galerie handlowe coraz chętniej będą spoglądały w kierunku takiego mariażu.

Z tego odcinka dowiecie się:

  • Co to jest footflow?
  • Jak wykorzystać loterie, by podnieść sprzedaż w galeriach handlowych?
  • Czy organizowanie finałowych losowań w centrach handlowych to dobry pomysł?
  • Jak efektywnie wykorzystywać finałowe losowania w galeriach handlowych do celów marketingowych?
  • Czy da się wyrównać krzywą podaży klientów w galeriach?
  • Jak podnieść efektywność wykorzystania loterii?
  • Czy do loterii lepiej wykorzystywać aplikację, czy stronę www?
  • Jaki potencjał mają eZdrapki?
  • Czym są eZdrapki?
  • Jak popularne są eZdrapki w Polsce?
  • Czym jest target w kontekście loterii?
  • Jak mierzyć efektywność loterii?
  • Czy ilość zgłoszonych losów jest miarodajnym wskaźnikiem?
  • Na czym polega digitalizacja losów?
  • Jak targetować kupony?

Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem:
https://www.facebook.com/groups/MarketingLudzkimGlosem/

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Jestem optymistą!

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.