Doświadczenia, Public Relations

Google Trends – narzędzie wspierające kreatywność

Każdego kiedyś może dopaść niemoc twórcza, brak weny czy po prostu czasu, by z mozołem głowić się nad nowym tematem na bloga i sprawdzać, co jest na topie w danym kraju czy też na świecie. Gdy do tego informacje zza oceanu będą docierać do nas za późno, znajdziemy się w kłopocie. Jak sobie poradzić? Wystarczy sięgnąć po darmowe narzędzie Google Trends, które może stać się dobrą inspiracją.

 

Google to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie. Codziennie miliony internautów wpisują w niej różne hasła, aby znaleźć interesujące ich tematy. Dzięki temu Google ma o nas wiele informacji, które może przetwarzać. Narzędzie Trends analizuje, co w danym momencie, dniu, miesiącu czy roku jest popularne w różnych miejscach na świecie, czym żyją internauci.

Aby łatwiej było wyszukać interesującą nas tematykę, mamy do wyboru kilka opcji: Biznes, Na Topie, Nauka i technika, Rozrywka, Sport, Zdrowie. Kiedy ją zaznaczymy oraz wybierzemy kraj, jaki nas interesuje, pojawiają się tematy, które najbardziej zyskują na popularności. Obok znajduje się ikona ilustrująca ostatnie 24 godziny – możemy zobaczyć, czy trend był stały, czy to nagłe pojawienie się jakiegoś tematu.

Kiedy klikniemy w dany temat, otrzymujemy trochę więcej danych: najpopularniejsze tytuły mediowe, mapę Polski z regionami, w których zainteresowanie jest największe, ujęcie czasowe oraz podobną tematykę.

W innej zakładce mamy Top Listy, np. najpopularniejszych tematów w ubiegłych latach. Może nam to posłużyć do różnorodnych analiz.

Interesująca zakładka: Odkrywaj pozwala na prowadzenie własnych badań, np. porównywania haseł czy tematów. W szybki sposób możemy sprawdzić, jak dwa tematy – czasem niezwiązane ze sobą- rozwijały się w czasie, w którym miejscu były najpopularniejsze, jakich słów używano do ich wynajdowania.

Znajomość najnowszych trendów, tego co się dzieje w świecie, pozwala na redagowanie ciekawych tekstów, którymi mogą zainteresować się media, gdyż będą na topie. Google Trends to darmowe narzędzie, warto się, od czasu do czasu, nim zainteresować.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL