Podcast, Sezon 2: Social Media

Grupy na Facebooku – możliwości w zakresie komunikacji marki

Cześć! Tym razem pod lupę bierzemy z Agą Krok – szefową działu kreacji i social media w agencji Abanana – grupy na Facebooku

Zaczynamy od oczywistości – czym na Facebooku jest profil, wydarzenie, fanpage – ale nawet to nam się przyda do ukazania różnic między grupą a stroną fanowską. Są one szczególne, bo dotyczą nie tylko funkcjonalności, ale też odczuć użytkowników platformy. Okazuje się, że grupy są odbierane jako bardziej wiarygodne i o luźniejszej atmosferze, a to najprawdopodobniej dlatego, że ani grup, ani postów w nich nie da się promować. Ich funkcjonowanie opiera się tylko na działaniach organicznych, dlatego też są bardziej autentyczne.

Mówimy o rodzajach grup – otwartych, zamkniętych i tajnych – o różnicach i o celach, jakie każda z nich ma spełniać. Okazuje się, że grupy stają się coraz popularniejsze wśród marek, które traktują je jako dodatkowy kanał komunikacji z użytkownikami oraz kolejne narzędzie do content marketingu. Tam publikowane są treści albo o mniej formalnym charakterze, albo ekskluzywne, do których dostęp mają wyłącznie członkowie danej grupy. Grupy stanowią więc dodatkowe miejsce dla fanów naprawdę zaangażowanych w działalność marki, wśród których mogą kryć się wartościowe osoby z punktu widzenia firmy, ponieważ są bardzo dobrym “materiałem” na zostanie ambasadorami. Ich zdanie i uwagi również bywają celne i słuszne – zatem zakładanie grupy marki jest jej w stanie przynieść właściwie same korzyści.

Stworzenie takiej grupy powinno być wcześniej zaplanowane – należy wyznaczyć cele, jakie ma spełniać, i nie mogą to być te same cele, które posiada główny fanpage marki. Jaki jest bowiem sens tworzenia nowego kanału w obrębie tego samego medium, który będzie tylko dodatkowym nośnikiem tych samych działań? Grupa powinna mieć osobną strategię – wtedy będziemy w stanie wykorzystać jej potencjał w pełni.

O tym, jak wobec braku możliwości promowania grupy radzić sobie z jej rozpowszechnianiem i pozyskiwaniem nowych członków, a także jak zachęcać, ale nie wymuszać aktywności, dowiecie się, słuchając podcastu do końca. Moja rozmówczyni zdradza jeszcze kilka sposobów na dobre prowadzenie takiej grupy, poza tym dzieli się pomysłami na to, w jaki sposób można gromadzić użytkowników, mając do dyspozycji inne media czy funkcjonalności Facebooka. Zapraszam do słuchania… i dołączenia do naszej grupy na Facebooku!

Z tego odcinka dowiecie się:

  • Czym jest grupa na Facebooku?
  • Czym różni się grupa od fanpage’a?
  • Jakie są rodzaje grup i czym się charakteryzują?
  • Do jakich celów można wykorzystywać grupy?
  • Dlaczego marce może przydać się własna grupa na Facebooku?
  • Czy użytkownicy czują się swobodniej w takich grupach?
  • Czy grupy i posty w nich można promować?
  • Co jest najważniejsze przy zakładaniu grupy marki?
  • Czy grupa pełni tę samą funkcję co fanpage?
  • Co to jest cover photo?
  • Co wpływa na wiarygodność grupy facebookowej?
  • Jak założyć grupę na Facebooku?
  • Jak gromadzić odbiorców grupy?
  • Jak zachęcać ludzi do dołączenia do grupy, aby nie wywierać presji?
  • Jakie są działania zewnętrzne, które można wdrożyć, aby wypromować grupę?

Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem:
https://www.facebook.com/groups/MarketingLudzkimGlosem/

Jestem optymistą!
Podobał Ci się ten materiał?

Zostań z nami na bieżąco! Zapisz się do naszej podcastowej listy mailingowej.

Dziękuję za zapisanie się do mojej listy mailingowej.

Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację.
Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.

Webinar lojalnościowy
x