Podcast, Sezon 2: Social Media

Hejter – czy hejt może być trampoliną do budowy biznesu?

Zapraszam na czwarty odcinek specjalny podcastu Marketing ludzkim głosem.  Gościnnie występuje ktoś, kto w biznesie marketingu internetowego jest już 10 lat, absolwent krakowskiej ASP, entuzjasta mediów społecznościowych – Rahim Blak.  

Słowem odcinka jest słowo hejter. Ale ponieważ hasło agencji Rahima Blaka brzmi Mówimy językiem social media, to poświęcimy też sporo czasu zagadnieniom związanym z marketingiem w mediach społecznościowych, jak i niezwykłym, innowacyjnym projektom naszego rozmówcy.

Kim jest hejter? W encyklopedycznej definicji, przytoczonej przez Rahima, to agresywny komentator Internetu, który atakuje zarówno firmy jak i osoby publiczne. Hejt spotykający osobę publiczną to również cyberprzemoc. Daleko hejterowi do trolla i krytyka, ale skąd wiedzieć, gdzie leży granica między ostrą krytyką a hejtem

Jak się okazuje, wiele zależy od osoby hejtowanej i od hejtera. Za przykład niech posłużą dwie anegdoty naszego gościa: Historia o wycieczce Rahima do Amazonu, po której spotkał się z falą hejtu, oraz gdy postanowił stworzyć personalny token. Czym on jest? Jeżeli obiły Wam się o uszy pojęcia takie jak BitCoin i Blockchain, to w tym odcinku przybliżymy je w lekkostrawnej formie – to konieczne do zrozumienia jak działa RahimCoin.

Czy hejt idzie w parze z popularnością? Rahim Blak potwierdza tę zależność. Jak się o niej przekonał, również dowiecie się z tego odcinka. Dowiecie się zwłaszcza, że hejt nie zawsze, a z perspektywy matematyki marketingu, nigdy nie działa źle dla strony hejtowanej, o ile potrafi go wytrzymać psychicznie. Można reagować na niego śmiechem, ale są też inne sposoby – usłyszycie jakie. Wiążą się one z dobrymi praktykami PR-owymi i promocyjnymi, wiążą się także z nastawieniem na tych, którzy nas lubią, na naszej grupie docelowej.

W dalszej części odcinka poświęcamy chwilę na rozprawę o tym, kim jest social media ninja i dlaczego nie social media manager? Jaka jest historia powstania takiego stanowiska i jakimi cechami powinna się wykazywać osoba je zajmująca? To świetny punkt wyjściowy dla rozważań o przyszłości branży i zatrudnienia w sektorze marketingu cyfrowego. Wygląda na to, że słowami kluczowymi staną się wszechstronność i podejście holistyczne. Wiele rzeczy bowiem jest coraz prostsze. Technologia wymaga coraz niższego progu wejścia. Nie trzeba zatrudniać programisty do przygotowania bota, który będzie odpowiadał komentującym pod postem. Dla tych, którzy prowadzą i promują swoją markę, ważniejszy powinien być przekaz niż technologia. A przekaz powinien być wykorzystywany efektywnie na właściwych polach i…we właściwych mediach społecznościowych. Zdaniem Rahima 2019 rok będzie rokiem LinkedIna. Czym ta platforma obecnie jest i jak ją wykorzystywać w sektorze B2B – o tym opowiadamy.

Opowiemy też o tym, ile marka powinna zainwestować w prowadzenie profili i reklam w social mediach i dlaczego więcej niż 3000 zł miesięcznie. W przełożeniu na biznes, dowiecie się, ile kosztuje prowadzenie marki w mediach społecznościowych na przykładzie sklepów ZARA i grupy, do której ta marka należy, czyli Inditex.

Usłyszycie jak ważne jest “wyjście z piwnicy” ze swoim pomysłem i dlaczego należy śmiało zasypywać fanów swojej marki kolejnymi postami w SM a w żaden sposób i tak ich tym zalewem treści promocyjnych nie zamęczymy. Oczywiście wejdziemy też nieco w detal i porozmawiamy o kosztach produkcji jednego posta na Facebooku i ile się wydawało kiedyś oraz ile wydaje się dziś. Jak przy wszystkim, tutaj również – to zależy. Zależy od wybranej platformy, co możemy i czego nie powinniśmy promować.

Porozmawiamy jeszcze o projekcie edrone.me. Skąd się wziął pomysł, jak działa i co daje marce. A na koniec: Jak metodologia lean start pomaga w rozwoju projektów i w jaki sposób hejt może być trampoliną w rozwoju biznesu lub marki osobistej. Słuchajcie!

Zapraszamy do słuchania:

Z tego odcinka dowiecie się:

  • Kogo można nazwać hejterem?
  • Czym różni się hejter od trolla internetowego?
  • Kogo mogą nękać hejterzy?
  • Czym różni się hejter od krytyka?
  • Czym różni się hejt od konstruktywnej krytyki?
  • Gdzie leży granica między ostrą krytyką a hejtem?
  • Historia wizyty Rahima w Amazonie – jak przetrwał falę hejtu?
  • Czy hejt idzie w parze z popularnością?
  • Jak hejt wpływa na zasięgi i popularność?
  • Czy śmiech to jedyny sposób radzenia sobie z hejtem?
  • Co to jest token?
  • Czym jest personalny token?
  • Co to jest blockchain?
  • Jak działa token personalny Rahima Blaka?
  • Kim jest social media ninja?
  • Co to znaczy, że nadchodzą czasy, w których pracownicy będą musieli być wszechstronni?
  • Która platforma społecznościowa będzie najważniejsza w 2019 roku?
  • Co to jest social selling?
  • Co może dać dyrektorowi marketingu obecność na LinkedInie?
  • Jaki budżet powinna marka inwestować w social media, by miało to sens?
  • Ile można zrobić za 3000 zł w mediach społecznościowych?
  • Jak wygląda profil Rahima Blaka, kto nad nim pracuje i ile kosztuje miesięcznie?
  • Co sprawia, że jedna torebka w sklepie kosztuje 300 zł a druga 30 000 zł?
  • Czy można zamęczyć fanów liczbą postów na Facebooku?
  • Ile kosztuje obsługa mediów społecznościowych marki ZARA i wszystkich marek grupy Inditex?
  • Ile wydawało się na posty w mediach społecznościowych kiedyś, a ile wydaje się obecnie?
  • Dlaczego Rahim Blak publikuje nagrane wcześniej materiały jako LIVE?
  • Czy lepiej produkować kolejne posty, czy ich koszt zainwestować w reklamę płatną?
  • Dlaczego nie publikować i promować zdjęć z dziećmi na LinkedInie?
  • Co to jest CPC i CTR?
  • Co to jest edrone?
  • Co daje marce edrone?
  • Jakie dane wykorzystuje edrone?
  • Skąd wziął się pomysł na edrone?
  • Na czym polega retention marketing?
  • Na czym polega metodologia lean startup?
  • Czy hejt może być trampoliną w rozwoju biznesu i marki osobistej?

Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem:
www.facebook.com/groups/MarketingLudzkimGlosem/

Podobał Ci się ten materiał?

Zostań z nami na bieżąco! Zapisz się do naszej podcastowej listy mailingowej.

Dziękuję za zapisanie się do mojej listy mailingowej.

Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację.
Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.