Ta kampania jest odpowiedzią na presję finansową, z którą borykają się konsumenci na całym świecie, nawet gdy inflacja zaczyna się stabilizować. 52% ankietowanych stwierdziło, że najchętniej spędza swój czas w domu. Jednocześnie 40% z nich martwi się o swoje finanse i dostępne środki. „Do Try This At Home” to odpowiedź na potrzebę spełnienia potrzeb i realizacji pasji w przystępny sposób, nawet w trudnych dla konsumentów warunkach ekonomicznych.
Kampania jest dostępna na całym świecie, a jej pierwszym etapem są Włochy, Belgia i Finlandia. W kolejnych miesiącach pojawiać się będzie na innych rynkach.
Nowe podejście strategiczne Ikei ma na celu zachęcenie klientów do czerpania radości z życia po okresie trudności. Agustín Soriano, dyrektor ds. strategii w McCann Worldgroup Spain, powiedział: „Ten buntowniczy duch w nas wszystkich poszukuje przystępnych sposobów na celebrację życia. Chociaż konsumenci na całym świecie ograniczają wydatki, to potrzebują sposobów na spełnienie swoich marzeń”.
Obecna kampania jest częścią większej strategii globalnej firmy Ikea, która postanowiła skonsolidować swoje działania marketingowe pod jednym szyldem, aby zagwarantować spójność i skuteczność prowadzenia działań w skali światowej. Partnerstwo z agencją McCann pozwoliło na skoncentrowanie działań reklamowych i wprowadzenie spójnej i przemyślanej komunikacji marketingowej na wszystkich rynkach.
Źródło: https://www.marketingdive.com/news/ikea-first-global-ad-campaign-do-try-at-home-mccann/707509/