Eura7, Popularne

Jak Bartek został pracownikiem Eura7?

O tym, jak działa komunikacja employer brandingowa i co mogą dać rekomendacje osób, do których ona dotarła, przekonałem się przy okazji monitorowania wypowiedzi na temat marki Eura7.

Jest czerwiec 2015 roku. Od jakiegoś czasu obserwujemy, co na temat naszych własnych oraz obsługiwanych przez nas marek pojawia się w internecie. Wykorzystujemy w tym celu Monitori.pl (obecnie Unamo Social). Na maila przychodzi nam powiadomienie, że marka “Eura7” została wymieniona podczas dyskusji na forum serwisu GoldenLine. Jak się okazało, dyskusję rozpoczął Bartłomiej Kaproń, który poszukiwał opinii na temat kreatywnych agencji w Krakowie, gdyż chciał odbyć praktyki studenckie. Odpowiedział mu pewien copywriter, który wymienił między innymi naszą agencję.

Dwa dni po ukazaniu się tego wpisu wkraczam do akcji. Wykorzystując sytuację, że akurat otrzymaliśmy od naszego klienta dostawę kraftowych piw Doctor Brew, dziękuję Bartkowi za to, że doprowadził do ukazania się wzmianki o Eura7 w jego rankingu i zapraszam go po odbiór nagrody – kilku piw. Przy okazji przedstawiam mu agencję Abanana.

Temat podłapuje konkurencyjna agencja i… zaprasza innego studenta, ale na kawę :)

Kilka dni później Bartek przyjmuje nasze zaproszenie, spotykamy się i odbywamy spontaniczną rozmowę na temat programu stażowego w Eura7 i Abanana. 6 lipca 2015 roku rozpoczyna miesięczną praktykę studencką (wymóg uczelni), aby od połowy sierpnia wejść w program stażowy. Trzy miesiące później otrzymuje pracę i zajmuje stanowisko Junior Social Media Specialist, wspierając menedżerów w prowadzeniu profili na Facebooku i Instagramie.

Dwa lata później Bartuś – uwielbiany przez wszystkich, stąd też zdrobnienie jego imienia – rozpoczyna studia poświęcone zarządzaniu w wirtualnym środowisku w Akademii Leona Koźmińskiego i przenosi się do Warszawy, kończąc przygodę z agencją Abanana i dając innym szansę na wejście do świata reklamy.

A gdzie tutaj employer branding? Copywriter, który polecił naszą agencję, nigdy z nami nie współpracował ani nie był naszym klientem. Prowadzona przez nas komunikacja w obrębie Facebooka i Instagrama była na tyle skuteczna, że doprowadziła do tej rekomendacji, a ta przełożyła się na współpracę z bardzo fajną osobą i dobrym pracownikiem: Bartusiem :)

Źródło:
https://www.goldenline.pl/grupy/Reklama_marketing_wizerunek/reklama-marketing-marka/ranking-agencji-reklamowych-interaktywnych-w-krakowie,3630737/

PS. Zobaczcie, jak Bartuś ocenił pracę w agencji Abanana:

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Jestem optymistą!

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.