Artykuły, Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Popularne

Jak mierzyć ROI w kampaniach z gamifikacją?

Jak mierzyć ROI?

Jeśli chodzi o pomiar ROI, kluczowym jest określenie, jakie są Twoje cele biznesowe i jak gamifikacja może pomóc je osiągnąć. Twoje cele mogą obejmować zwiększenie sprzedaży, zwiększenie zaangażowania użytkowników, poprawę satysfakcji klienta, czy też zwiększenie lojalności marki.

Następnie będziesz musiał ocenić koszty związane z gamifikacją. Obejmują one zarówno bezpośrednie koszty związane z wdrożeniem i zarządzaniem gamifikacją, jak i pośrednie koszty związane z np. czasem spędzonym przez pracowników na zarządzaniu tym procesem.

Kluczowe metryki

Podstawą do śledzenia ROI z gamifikacji są metryki. Tutaj ważne jest określenie, które metryki będą najbardziej istotne dla twojego biznesu. Mogą obejmować liczbę nowych użytkowników zarejestrowanych w systemie, czas spędzony na witrynie/w aplikacji, liczbę powtórzonych wizyt, ilości transakcji lub poziomu satysfakcji klienta.

Przykład kalkulacji ROI

Załóżmy, że wydałeś 5000 dolarów na wdrożenie gamifikacji w aplikacji mobilnej. Dzięki temu jesteś w stanie zanotować 1000 dodatkowych transakcji w sklepie, każdej o wartości 10 dolarów. Zatem zysk to 10000 dolarów. ROI to zatem (10000-5000)/5000=1, co oznacza 100% zwrotu z inwestycji.

Rozważając gamifikację, zawsze ważne jest zrozumienie, jakie są Twoje cele i jakie korzyści przyniesie ona Twojemu biznesowi. Zaprojektowanie strategii gamifikacji oraz śledzenie odpowiednich metryk pomoże Ci mierzyć skuteczność i obliczyć ROI.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x