Abanana, Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Facebook, labber.pl - ogólne, Media społecznościowe, Omówienia projektów, Top 5

Jak prowadzić działania wizerunkowe w branży cechującej się dużą konkurencją?

Niektórzy twierdzą, że internet to nic innego jak wielki folder ze zdjęciami piesków i kotków. Trudno nie zgodzić się częściowo z tym zdaniem. Choć jest mocno przesadzone, to zawiera ziarno prawdy. Słodkie zwierzątka spotykamy na każdym kroku i „klikają się” wyśmienicie. Z jednej strony może wydawać się to szansą dla marki produkującej artykuły zoologiczne. Z drugiej strony jest to również ogromnym zagrożeniem, że naturalna dla komunikacji firmy tematyka zginie w gąszczu podobnych postów. Jak poradziła sobie z tym problemem agencja Abanana?

Od momentu objęcia sterów przy profilu Recovet na Facebooku, w bardzo krótkim czasie udało nam się zaskarbić sympatię ponad 6 700 nowych fanów. Liczba ta ciągle rośnie, a zaangażowanie utrzymuje się na wysokim poziomie. Nowi i aktualni fani tworzą zgraną społeczność, którą łączy wielka pasja do zwierząt oraz sama marka Recovet. Dobre wyniki, połączone z osiąganiem celów wizerunkowych i sprzedażowych, są owocem konsekwentnie wdrażanej strategii komunikacji.

Zrozumieć odbiorców

Pierwszym krokiem, który podjęliśmy po rozpoczęciu współpracy z marką Recovet, było rozbudowane badanie grupy docelowej. Staraliśmy się odpowiedzieć na pytanie: czego potrzebują w internecie właściciele zwierząt domowych? Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że być może samo udostępnianie zabawnych filmów pociągnie za sobą wzrost zaangażowania i liczby fanów. Byłyby to jednak wyłącznie liczby, których nie moglibyśmy przełożyć na faktycznie zainteresowanie marką, o budowaniu społeczności nie wspominając.

W natłoku komunikatów i rozmaitych podmiotów starających się zagarnąć dla siebie jak największe grono „społecznościowej publiki” jedno polubienie nie jest równe drugiemu. W jednym przypadku będzie spontaniczną reakcją na zdjęcie lub opis, a w drugim pierwszym krokiem, wstępem do głębszej interakcji z marką. Tworzone przez nas treści musiały więc spełnić już dwa warunki: odpowiadać na potrzeby właścicieli zwierząt domowych oraz wywoływać zaangażowanie wobec marki.

Mieć plan

Efektem wielogodzinnych analiz była strategia, która została wdrożona w listopadzie minionego roku. Prowadzenie spójnej z nią komunikacji przynosi efekty z każdym kolejnym postem. O czym rozmawiamy z naszymi fanami?

  • Wśród naszych treści zamieszczamy wiele porad, które są ogromną wartością dodaną dla kogoś, kto obserwuje stronę Recovet. Wierzymy, że solidnie przygotowane, merytoryczne posty stanowią wyznacznik tego profilu.
  • Staramy się edukować obserwujących w zakresie odpowiedzialności związanej z opieką nad zwierzętami.
  • Dajemy fanom szansę opowiedzenia nam własnej historii i dzielenia się radością z posiadania czworonożnego przyjaciela. Umożliwia nam to budowanie więzi pomiędzy odbiorcami a samą marką.
  • Zdarza nam się również pożartować i rozczulić się nad słodkimi szczeniaczkami.
  • W całą komunikację wplatamy opowieść o marce Recovet i oferowanych produktach, za którymi przemawia wysoka jakość i zdrowie podopiecznych (jako najwyższy priorytet).

Działania organiczne oraz kampanie reklamowe prowadzone na portalu Facebook przekładają się bezpośrednio na wzrost ruchu na stronie https://www.recovet.pl/. Od listopada ubiegłego roku, liczba odwiedzin sklepu wzrosła o ponad 100%.

Tajemniczy składnik X

Czym byłby sukces bez tajemniczego składnika? W naszym przypadku również występuje taki element całej układanki. Jest nim prawdziwa pasjonatka Paulina, która opiekuje się nie tylko stroną Recovet na Facebook-u, ale również uroczym Shaggym oraz podopiecznymi fundacji MORN.  Jej wiedza pozwala kreować autentyczne treści, za którymi stoi ogromna wartość merytoryczna. Jeżeli to prawda, że najlepiej pisze się o tym, co samemu się przeżyło, Paulina jest najlepszą osobą na właściwym stanowisku.

Paulina i Shaggy – fot. Joanna Surman | Rudy Kadr

Recovet to bardzo wdzięczny i ciekawy projekt, tym bardziej że dla mnie samej zwierzęta, a w szczególności psy są istotnym elementem codziennego życia. Dzięki temu treści tworzy mi się w łatwy sposób, ponieważ patrzę na nie przez pryzmat tego, co mnie, jako właściciela psa by zainteresowało. Na profilu Recovet chcemy angażować społeczność właścicieli i miłośników zwierząt: zarówno psów, jak i kotów – dodaje Paulina.

Zdajemy sobie sprawę, że istnieją tematy i produkty, które nie wywołują tylu emocji co zwierzęta i kwestie z nimi związane. Nie jest to jednak przeszkodą, aby mówić o nich z pasją i merytoryką. Kluczem jest solidnie przygotowana strategia komunikacji oraz najwyższa jakość publikowanych treści. Chciałbyś rzucić nam wyzwanie?

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Specjalista do spraw słowa, który porzucił radiowy mikrofon na rzecz marketingu. Pasjonat muzyki, motoryzacji i kreacji reklamowych, które wciskają w fotel lub bawią do łez. Podczas swojej krótkiej kariery zawodowej miał okazję sprawdzać swoje umiejętności na stanowiskach analitycznych, strategicznych i kreatywnych. W agencji Abanana spełnia się jako młodszy specjalista ds. Public Relations. Brakuje mu asertywności wobec własnych kreacji, dlatego podczas współpracy z firmą Microsoft został jej zagorzałym fanem.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.