Artykuły, Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Popularne

Jak skutecznie mierzyć ROI w kampaniach z programami lojalnościowymi?

W odniesieniu do obliczania korzyści z programu znajomość witalnych metryk lojalnościowych jak współczynnik retencji klientów, częstotliwość zakupów, przeciętna wartość koszyka czy wartość dożywotnia klienta (CLV) mają istotne znaczenie. Na przykład, jeżeli wiemy, ile średnio klient wydaje w danej kampanii bez programu lojalnościowego i możemy porównać to z wartością, jaką wydaje ten sam klient w kampanii z programem, łatwiej jest nam obliczyć bezpośredni ROI.

Pamiętaj, że choć ROI ma fundamentalne znaczenie dla ewaluacji skuteczności programu, nie jest jedynym wskaźnikiem sukcesu. Ważne są także miękkie metryki związane z budową lojalności i zaangażowania klientów, takie jak zadowolenie klienta, NPS (Net Promoter Score) czy aktywność na kanałach social media.

Kluczem do sukcesu jest połączenie twardych i miękkich metryk, które razem dadzą pełen obraz skuteczności Twojego programu lojalnościowego. Pomaga to także zidentyfikować obszary do poprawy i strategii rozwoju programu, aby generował jeszcze lepszy ROI w przyszłości.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x