Artykuły, Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Popularne

Jak stosunek kosztów do dochodów (ROAS) wpływa na ROI kampanii reklamowej?

Wskaźniki efektywności w marketingu cyfrowym: ROAS vs ROI

W dobie wszechobecnego marketingu cyfrowego przedsiębiorcy starają się osiągnąć jak najlepsze wyniki w promocji swojej firmy. Kluczową kwestią jest oczywiście sposób analizy tych efektów oraz stosowanie właściwych wskaźników. Służą do tego wykorzystuje się takie pojęcia jak ROAS (Return on Ad Spend) i ROI (Return on Investment). Chociaż oba wskaźniki wydają się być podobne, różnią się one znacząco. W artykule przedstawimy, jak stosunek kosztów do dochodów (ROAS) wpływa na ROI kampanii reklamowej.

Zarówno ROAS, jak i ROI mają zastosowanie w kontekście różnych kampanii marketingowych, zwłaszcza tych prowadzonych online. Pomagają one zrozumieć, jak efektywne są nasze działania promocyjne, jakie dają rezultaty, a co najważniejsze, czy są one opłacalne dla firmy. W tym miejscu warto wyjaśnić pojedynczo odmienne aspekty obu wskaźników.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x