Poniżej kilka technik neuromarketingu w e-commerce:
1. Wizualne aspekty strony
Atrakcyjny i funkcjonalny design strony e-commerce to podstawa. Wybierz kolorystykę i layout, który będzie wywoływał pozytywne emocje u klientów. Dobrze jest również zastosować zwarty rozmiar czcionki oraz intuicyjne ikony np. ikonę serca dla ulubionych produktów, koszyka dla zamówień czy lupy do wyszukiwarki. Warto również uwzględnić tzw. efekt Von Restorffa – pamiętamy lepiej te elementy, które wyróżniają się na tle innych. Można to wykorzystać poprzez wyeksponowanie bestsellerów czy promocji za pomocą ramki lub dodatkowego koloru.
2. Wykorzystanie zasady niedostępności
Zasada niedostępności polega na tym, że rzeczy rzadko dostępne wydają się wartościowsze od tych powszechnie osiągalnych. Można to wykorzystać oferując produkty limitowane, prezentując niedużą liczbę sztuk produktu czy informując o tym, ile osób jest zainteresowanych danym towarem.
3. Wpływ społeczny
Opinie innych osób mają duży wpływ na nasze zachowanie. Dlatego niezwykle istotne jest, aby umieścić na stronie opinie i oceny klientów. Ponadto, pokazanie ilości polubień czy udostępnień na portalach społecznościowych zdecydowanie zwiększy zaufanie do produktu i przekona niezdecydowanych.
4. Zastosowanie zasady wzajemności
Zasada wzajemności mówi, że ludzie chcą zrewanżować się za otrzymane prezenty czy wsparcie. Można to wykorzystać w strategii sprzedaży, oferując klientom darmowe próbki, dodatki do zamówienia czy bezpłatną dostawę.
5. Różnego rodzaju rabaty i promocje
Rabaty i promocje działają szczególnie efektywnie, gdy ich wartość i sposób skomunikowania są dopasowane do odbiorców. Neuromarketing zaleca m.in. stosowanie rabatów wartościowych, które wyrażają zaoszczędzone pieniądze czy promocji typu „kup jeden, dostaniesz drugi za pół ceny”, która wpłynie na ilość sprzedanych produktów.
Podsumowanie
Neuromarketing to nauka, która może znacząco pomóc w ulepszeniu strategii sprzedaży Twojego sklepu e-commerce. Starannie przemyślane działania oparte na wynikach badań psychologicznych pozwolą na uniknięcie kosztownych błędów, a tym samym zwiększyć zyski. Świadomość mechanizmów kierujących klientem i stosowanie ich w praktyce pozwoli wyprzedzić konkurencję i cieszyć się długotrwałym sukcesem w branży e-commerce.