Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Przydatne narzędzia

Jak założyć konto w Google Ad Grants krok po kroku

Czy wiedzieliście, że Google posiada funkcjonalność, która może wspierać fundacje w ich działaniach dobroczynnych? Narzędzie nazywa się Google Ad Grants i polega na tym, że jeżeli dana organizacja spełni określone kryteria, to zakwalifikuje się do programu Google dla Organizacji Non-Profit, którego częścią jest Google Ad Grants, czyli strategia finansowania reklam. Oznacza to, że fundacja będzie miała do wykorzystania na reklamy Google aż 10 tysięcy dolarów! To natomiast pomoże w dotarciu do o wiele większego grona osób, a co za tym idzie, znacząco zwiększy szanse na wpłynięcie darowizn dla danej organizacji charytatywnej.

Aby móc zaaplikować do programu i uzyskać dotację na fundację, należy:

  • zgłosić się do wspomnianego programu Google dla Organizacji Non-Profit,
  • mieć ważny status organizacji charytatywnej (definicję organizacji charytatywnej w swoim kraju można znaleźć na stronie programu Google dla Organizacji Non-Profit),
  • potwierdzić i zaakceptować wymagane przez Google oświadczenia dotyczące niestosowania dyskryminacji oraz przyjmowania i wykorzystywania darowizn,
  • mieć działającą witrynę z merytoryczną treścią.

Jak założyć konto w Google Ad Grants?

Od czego zatem zacząć starania o dofinansowanie reklam Google jako fundacja? Cały proces trwa około 4-5 tygodni. Pomiędzy rozpoczęciem rejestracji a jej ukończeniem, musimy poczekać od 10 do 14 dni na weryfikację.

  • Zaczynamy od zgłoszenia członkostwa w Google Ad Grants i akceptacji warunków.
  • Następnie rejestrujemy organizację w TechSoup:
    a) zakładamy konto (nazwa konta, imię, nazwisko, telefon, mail + zgody)
    b) rejestrujemy naszą fundację, podając dane (NIP, KRS, REGON, nazwa, e-mail, adres, numer telefonu, adres strony www, budżet organizacji, rodzaj działalności, misja oraz dokumenty — odpis z KRS, Statut).

    Po rejestracji wyświetli nam się taki komunikat:

Oraz otrzymamy maila o takiej treści:

Fundacja [nazwa fundacji],
dziękujemy za wypełnienie formularza rejestracyjnego do Programu
Technologie.org.pl, prowadzonego przez TechSoup Polska. W terminie od 10 do 14 dni roboczych przeprowadzimy proces kwalifikacji, który umożliwi składanie zamówień na rozwiązania technologiczne poszczególnych Partnerów. Do tego czasu mogą Państwo przeglądać dostępne rozwiązania — bez opcji zamawiania — na naszej stronie. W sytuacji, jeśli do formularza rejestracyjnego nie zostały dołączone dokumenty organizacji w formie elektronicznej (np. aktualny skan Statutu czy aktualny odpis z KRS), prosimy o ich przesłanie na adres: technologie@technologie.org.pl. Jeżeli w procesie kwalifikacji będziemy potrzebowali dodatkowych dokumentów lub informacji o Państwa organizacji, skontaktujemy się za pośrednictwem adresu e-mail podanego przy rejestracji. W oczekiwaniu na zakwalifikowanie Waszej organizacji zachęcamy do zapoznania się z naszymi inspirującymi artykułami oraz najczęściej zadawanymi pytaniami o programie Technologie.org.pl.
Pozdrawiamy,

Zespół Programu Technologie.org.pl
TechSoup Polska www.techsoup.pl

  • Weryfikacja może trochę potrwać, jednak po około 3 tygodniach powinniśmy dostać maila z informacją o zakwalifikowaniu się do Programu Technologie.org.pl. W tym momencie jesteśmy już niemal w połowie drogi, aby założyć konto w Google Ad Grants.
  • Wobec tego przechodzimy na stronę podlinkowaną w mailu:
    https://www.google.com/nonprofits/account/u/0/signup/pl
    i akceptujemy warunki.
  • Aby podać token weryfikacyjny wymagany w punkcie 2., należy pobrać go ze strony Techsoup, na której mamy już konto.
  • Kopiujemy go na stronę i przechodzimy do dalszych kroków ubiegania się o dotację na fundację.
  • W kolejnym kroku powinniśmy założyć nowe konto Google Ads specjalnie pod program Ad Grants. W tym celu należy kliknąć „Utwórz” na tej stronie: https://support.google.com/grants/answer/1689506
  • Bardzo ważne! Należy ustawić walutę US Dollar (USD).
  • Po utworzeniu konta należy pobrać jego ID i wkleić w miejscu, które pokazujemy na poniższym screenie:
  • W tym momencie ponownie musimy odczekać — tym razem około 2 tygodni — aby Google zweryfikowało nasze zgłoszenie.
  • Po zweryfikowaniu organizacji przez Google i zaakceptowaniu jej aplikacji otrzymamy maila informacyjnego. Od tej pory nasza dotacja na fundację jest już przyznana i będziemy mogli korzystać z budżetu 10 tysięcy dolarów miesięcznie na prowadzenie kampanii w wyszukiwarce Google. Wprawdzie program nakłada limit maksymalnego CPC w wysokości 2 dolarów, co — od razu warto to zakomunikować — nie pomoże zbytnio przy walce o 1%, ale może się przydać w innych kampaniach.
  • W trakcie zakładania takiego konta istnieje możliwość pomyłki w wypełnianiu formularzy czy przy zakładaniu kont. Jeśli jakieś problemy się pojawią, warto skontaktować się z zespołem Google Ads pod numerem 800-702-380. Co istotne, obsługa klienta jest na bardzo wysokim poziomie. Przed rozmową należy przygotować swój 10-cyfrowy identyfikator (można go znaleźć w prawym górnym rogu ekranu).

W tym momencie nasza fundacja charytatywna jest już w programie Google Ad Grants i może zacząć realizować kampanie reklamowe, wykorzystując otrzymany na ten cel budżet.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL