Doświadczenia

Jak zarobić fortunę dzięki showreel?

Jak zarobić fortunę dzięki showreel?

Obecnie coraz więcej osób prywatnych i firm decyduje się na zrobienie własnego showreel. Choć film z założenia ma być krótki, diabeł jak zwykle, tkwi w szczegółach.

Showreel, inaczej reel czy demoreel to krótki filmik przedstawiający najlepsze realizacje wideo. Tworzą go firmy zajmujące się produkcją obrazów, agencje reklamowe, a nawet osoby prywatne, tzw. montażyści – freelancerzy. Powód jest jeden – pokazać się z jak najlepszej strony i zainteresować swoimi zdolnościami potencjalnych klientów. Największa trudność w stworzeniu dobrego showreel polega na tym, by wybić się spośród konkurencji i sprzedać swoje sukcesy w ten sposób, że potencjalny klient, który je zobaczy, powie: „Te realizacje są nieziemskie! Mój nowy projekt chcę realizować z tą ekipą!”

                               Nowy Showreel 2015 agencji Abanana

Jak stworzyć showreel? – 5 rad

  1. Przygotuj dobre prace

Najważniejsza zasada jest prosta: bez dobrych prac nie będziesz miał dobrego showreel. Zazwyczaj na tego typu produkcje decydują się firmy lub osoby, które w swoim dorobku mają co najmniej kilka dobrej jakości wideo.

Jeśli nie jesteś w 100% zadowolony ze swoich realizacji i uważasz, że coś mógłbyś zrobić lepiej, poczekaj na taką, z której będziesz naprawdę dumny. Zawsze możesz zapytać też osoby z branży, co o nich sądzą. Doceń wartość świeżego i obiektywnego spojrzenia.

  1. Wybierz to, co najlepsze

Showreel jest Twoją wizytówką, drugą twarzą firmy i pokazem tego, czym się zajmujesz. Dobry trwa od 40 do 90 sekund. Masz sentyment do któregoś z materiałów, ale uważasz, że jest średni? Nie dodawaj go. Nawet jeśli masz 15 letnie doświadczenie w branży i kilkadziesiąt super projektów na koncie, wybierz te najlepsze.

  1. Pokaż detale

Rozpocznij pokaz od swojej najlepszej realizacji. Skup się na detalach, które wywołają u odbiorcy emocje. Drętwe prezentacje raczej nikogo nie zainteresują. Chyba, że jest na spotkaniu biznesowym i musi wytrwać do końca ;)

4. Zasil odbiorcę pozytywną energią.

Dobierz taki podkład, który sprawi, że obudzą się u niego pozytywne emocje. Pamiętaj przy tym, że muzyka powinna być uniwersalna dla wszystkich Twoich realizacji.

  1. Nie zanudzaj

Widzowie YouTube łącznie w ciągu dnia spędzają setki milionów godzin na oglądaniu filmów i decydują się na wybór takich, które przyciągają ich uwagę. Film poleci im znajomy, zasugerują się ciekawym opisem lub coś ich zainteresuje. To coś musi też mieć showreel! Wybierz najciekawszy fragment filmu i postaw na niego w opisie filmu, a także zbuduj ekscytującą narrację. Już od początku stwórz napięcie, zawiąż akcję i zawrzyj punkt kulminacyjny. Jeśli zachęcisz odbiorcę do kliknięcia w filmik i sprawisz, że wytrwa do końca – zobaczy też kontakt do Ciebie, a wtedy możesz zdobyć pracę.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL