Artykuły, Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Popularne

Jak zarządzanie relacjami z klientami wpływa na reputację firmy online?

Podstawy zarządzania relacjami z klientami (CRM)

CRM (ang. Customer Relationship Management) to ogół działań mających na celu nawiązanie, rozwijanie i utrzymanie długotrwałych relacji z klientami. W skład tego procesu wchodzi profilowanie klienta, personalizacja komunikacji, działania proaktywne oraz szereg innych technik. Kluczowym aspekt jest dbanie o satysfakcję klienta oraz zaspokojenie jego potrzeb i oczekiwań. To wymaga zarówno umiejętności interpersonalnych, jak i wsparcia ze strony firmowej infrastruktury.

Wpływ CRM na reputację firmy online

Umiejętne zarządzanie relacjami z klientami wpływa na reputację firmy w Internecie. Składa się na nią kilka elementów:

1. Opinie klientów
Zadowolony klient jest skłonny pozytywnie ocenić daną firmę oraz podzielić się swoim doświadczeniem z innymi. Z kolei negatywne oceny potrafią zniechęcić potencjalnych klientów. Dlatego właśnie budując dobre relacje z klientami, dbając o ich potrzeby i oferując szybką oraz kompetentną obsługę, firmy zwiększają swoje szanse na zgromadzenie pozytywnych opinii. W efekcie wpływa to na wyższą pozycję oraz lepszy wizerunek firmy w wynikach wyszukiwania online.

2. Wzmocnienie zaufania do brandu
Kiedy klient otrzymuje dopasowaną do jego potrzeb ofertę i profesjonalne wsparcie, z łatwością zyskuje lojalność wobec danej marki. Dobra obsługa klienta przekłada się na wzmocnienie zaufania do marki oraz większą skłonność klientów do jej rekomendacji innym – co z kolei wpływa korzystnie na reputację firmy.

3. Zwiększenie sprzedaży i efektywności biznesowej
Kiedy firma dba o swoich klientów oraz troszczy się o ich potrzeby, zyskuje szansę na dodatkową sprzedaż czy możliwość dywersyfikacji swojej oferty. Także wprowadzanie nowych usług czy produktów jest o tyle łatwiejsze, jeśli klient zaufał firmie ze względu na profesjonalne podejście i umiejętności działu obsługi.

Programy lojalnościowe jako narzędzie CRM

Jednym ze sposobów na wzmacnianie relacji z klientami są programy lojalnościowe, które przekładają się na zwiększenie ich zaangażowania oraz długotrwałe relacje z marką. Biorąc pod uwagę powyższe argumenty, warto zainwestować w pomoc agencji kreatywnej w celu opracowania takich programów.

Warto pamiętać, że inwestycja w zarządzanie relacjami z klientami oraz dbanie o jak najlepszy wizerunek online przekłada się na bardziej zadowolonych klientów oraz zwiększenie efektywności w prowadzeniu biznesu.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x