Artykuły, Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Popularne

Jakie techniki gamifikacji można wykorzystać do zwiększenia zaangażowania w programach lojalnościowych?

Rankingi i tabele wyników to kolejna zasada pochodząca ze świata gier, która doskonale sprawdza się w programach lojalnościowych. Dzięki nim klienci mogą porównywać swoje osiągnięcia z innymi, co dodatkowo motywuje do dalszego korzystania z oferty firmy. W tym przypadku kluczową rolę odgrywają także systemy punktowe – to one najczęściej decydują o pozycji w rankingu.

Ważnym elementem gamifikacji jest także uznanie i nagrody. Może to być zarówno pochwała za wykonane zadania, jak i nagrody materialne. Ważne jest, aby były one adekwatne do włożonego wysiłku – zbyt mała nagroda może zniechęcić do dalszego udziału w programie, ale także zbyt duża może okazać się nieopłacalna dla firmy.

Zadania i cele to kolejna skuteczna technika zwiększania zaangażowania. Przydzielanie klientom konkretnych zadań, jak na przykład zakup określonej ilości produktów w danym czasie, pozwala na utrzymanie ich zaangażowania na stałym poziomie. Regularne zmiany lub nowe wyzwania również pomagają utrzymać zainteresowanie na dłuższy czas.

Ostatnią techniką, o której warto wspomnieć są osobiste cele. Tego rodzaju zadania mają na celu skłonienie klientów do samodzielnego ustawiania celów, które chcieliby osiągnąć w programie lojalnościowym. Pozytywne doświadczenia związane z przyjemnością ich realizacji zwiększają prawdopodobieństwo długoterminowego zaangażowania.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x