Rankingi i tabele wyników to kolejna zasada pochodząca ze świata gier, która doskonale sprawdza się w programach lojalnościowych. Dzięki nim klienci mogą porównywać swoje osiągnięcia z innymi, co dodatkowo motywuje do dalszego korzystania z oferty firmy. W tym przypadku kluczową rolę odgrywają także systemy punktowe – to one najczęściej decydują o pozycji w rankingu.
Ważnym elementem gamifikacji jest także uznanie i nagrody. Może to być zarówno pochwała za wykonane zadania, jak i nagrody materialne. Ważne jest, aby były one adekwatne do włożonego wysiłku – zbyt mała nagroda może zniechęcić do dalszego udziału w programie, ale także zbyt duża może okazać się nieopłacalna dla firmy.
Zadania i cele to kolejna skuteczna technika zwiększania zaangażowania. Przydzielanie klientom konkretnych zadań, jak na przykład zakup określonej ilości produktów w danym czasie, pozwala na utrzymanie ich zaangażowania na stałym poziomie. Regularne zmiany lub nowe wyzwania również pomagają utrzymać zainteresowanie na dłuższy czas.
Ostatnią techniką, o której warto wspomnieć są osobiste cele. Tego rodzaju zadania mają na celu skłonienie klientów do samodzielnego ustawiania celów, które chcieliby osiągnąć w programie lojalnościowym. Pozytywne doświadczenia związane z przyjemnością ich realizacji zwiększają prawdopodobieństwo długoterminowego zaangażowania.