Artykuły, Ciekawostki branżowe, Top 5

Co oznacza skrót PPC i czy kampanie PPC są opłacalne?

Jeżeli chcesz kupić nową kurtkę zimową, buty, czy wymarzony model telefonu, jest bardzo prawdopodobne, że swoje „łowy” zaczynasz w Internecie. Dlaczego? Po pierwsze: z uwagi na bardzo duży wybór dostępnych produktów. Po drugie: z powodu atrakcyjnych cen, które dodatkowo można stosunkowo szybko porównać i wybrać najbardziej atrakcyjną pod względem finansowym ofertę. Po trzecie: dla komfortu. Zakupy w Internecie zrobisz o dowolnej porze, bez wychodzenia z domu. Właśnie dlatego, kampanie reklamowe online cieszą się dzisiaj coraz większą popularnością, a odpowiednio wykorzystane, zdecydowanie są w stanie dać bardzo dobre rezultaty.

Kampanie PPC polegają na tym, że płacisz za efekt, czyli kliknięcia w reklamę. Stąd nazwa: PPC to skrót od „pay per click”, co na polski można przetłumaczyć jako „płacić za kliknięcie”. W tym modelu rozliczeniowym nie ma znaczenia, ile razy ktoś wyświetlił Twoją reklamę, liczy się tylko liczba kliknięć. Reklamy PPC można wykupić, na przykład, za pośrednictwem Google Ads, czyli systemu reklamowego Google, jednego z najbardziej popularnych narzędzi służących do skutecznej promocji w Internecie.

Korzystanie z Google Ads i planowanie kampanii PPC ma jedną kluczową zaletę – to Ty określasz budżet, który chcesz przeznaczyć na ten cel. Oznacza to, że z reklam PPC możesz skorzystać nawet, jeżeli dysponujesz stosunkowo ograniczonymi finansami. Musisz jednak pamiętać, że w przypadku systemu Google Ads, to czy ostatecznie użytkownikowi wpisującemu dane słowo kluczowe zostanie wyświetlona właśnie Twoja reklama, jest uzależnione, między innymi, od tego jaką kwotę ustaliłeś/aś za pojedyncze kliknięcie.

Czy kampania PPC się opłaca?

Kampanie PPC niewątpliwie cieszą się bardzo dużą popularnością w świecie marketingu online. Dlaczego? Co sprawia, że reklamy PPC faktycznie często są jednym z najbardziej opłacalnych sposobów promocji Twoich produktów lub usług?

Proste wdrożenie. Kampanie PPC działają na bardzo prostych, zrozumiałych zasadach, dlatego świetnie sprawdzają się w przypadku osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym i w związku z tym mają stosunkowo ograniczoną wiedzę na temat prowadzenia efektywnych działań. Kampanie PPC to rozwiązanie, które zwykle dobrze sprawdza się na początku, zwłaszcza, że zaplanowanie tego rodzaju reklam nie zajmuje dużo czasu.

Krótki czas oczekiwania na efekty. To może być bardzo ważny aspekt szczególnie w przypadku tych firm, które dopiero wchodzą na rynek i chcą możliwie jak najszybciej dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Decydując się na kampanie PPC możesz spodziewać się szybkich rezultatów i co ważne – jeszcze raz przypominamy, że płacisz tylko za efekt, czyli kliknięcia.

Możliwość kontrolowania budżetu. Ta kwestia jest istotna, jeżeli dysponujesz bardzo ograniczonymi środkami finansowymi i musisz uważać, żeby Twoje działania reklamowe nie przekroczyły ustalonej kwoty. Co istotne – kampanie PPC może przygotować dla Ciebie specjalista – freelancer lub profesjonalna agencja, ale o ile masz bardzo napięty budżet, nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś spróbował/a własnych sił.

Podsumowując: kampanie PPC (pay per click) to ważny element działań marketingowych w Internecie. Dlaczego? Pozwalają na dokładne kontrolowanie kosztów i przede wszystkim – gwarantują, że płacisz za konkretne rezultaty. Nie bez znaczenia jest również fakt, że są stosunkowo proste we wdrożeniu, dlatego wiele osób decyduje się na ich samodzielne przygotowanie, co pozwala na dodatkową oszczędność.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x
Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL