Doświadczenia, labber.pl - ogólne

Kiedy wysłać newsletter, by był on najbardziej skuteczny?

Z badań przeprowadzonych przez SARE (które znajdziecie tu) wynika, że wzrasta popularność e-mailingów. 94% respondentów zadeklarowało, że ich firma zamierza wykorzystać e-mail marketing w swoich przyszłych działaniach, a 93% badanych przyznaje, że subskrybuje różnego rodzaju newslettery.

Największą popularnością cieszą się newslettery branżowe (88%). Jako główny powód subskrypcji odbiorcy podają chęć pozyskiwania aktualnej wiedzy. Subskrybenci cenią sobie szybki dostęp do newsów oraz co za tym idzie, oszczędność czasu przy poszukiwaniu informacji. Na trzecim miejscu znalazły się dodatkowe czynniki motywujące, takie jak konkursy, rabaty oraz prezenty. Za największe błędy respondenci uznali z kolei brak możliwości wypisania się z newslettera, błędy językowe i ortograficzne oraz niepoprawne wyświetlanie się grafik.

Firmowe newslettery mogą być skutecznym narzędziem komunikacji z konsumentem. Mimo to, znacznie częściej trafiają do spamu. Dlaczego tak się dzieje, skoro ich odbiorcy wyrazili chęć otrzymywania wiadomości od firmy?

Jednym z powodów są popełniane przez marketerów błędy, wynikające z nieznajomości przyzwyczajeń odbiorców. Skuteczność firmowych mailingów można jednak poprawić. Wpływa na to między innymi czas wysyłki…

Czy znasz swoich klientów na tyle, aby wiedzieć kiedy chcą otrzymywać wiadomości od Ciebie? Z badań przeprowadzonych przez GetResponse, na podstawie analizy 16 milionów wiadomości wynika, że najchętniej otwierane są te wysłane w godzinach wieczornych, szczególnie pomiędzy godziną 21:00, a 22:00. Niewiele niższy wskaźnik otwarć zanotowały newslettery wysłane w godzinach 19:00 i 20:00.

labber.pl
Źródło: http://blog.getresponse.pl/kiedy-wyslac-newsletter-aby-uzyskac-najlepsze-efekty-infografika.html

Najczęściej otwierane były wiadomości wysłane przez marketerów w niedzielę (28%), drugi pod tym względem był piątek (24%). Dniem, w którym odbiorcy najchętniej otwierali wiadomości wysłane przez firmy był czwartek.

labber.pl
Źródło: http://blog.getresponse.pl/kiedy-wyslac-newsletter-aby-uzyskac-najlepsze-efekty-infografika.html

Katarzyna Zemlik
Marketing & PR Manager
Agencja interaktywna Eura7
tel: 728 838 144
katarzyna.zemlik@eura7.pl
www.eura7.com

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL