Case Studies, Doświadczenia, Facebook, Instagram, labber.pl - ogólne, Media społecznościowe

Kilka marketingowych ciekawostek o kawie

Kawa to jeden z najbardziej popularnych napojów na świecie, w Polsce także ma swoich zdeklarowanych zwolenników, którzy na samą myśl o niej czują przypływ energii, koncentracji, nie potrafią bez niej rozpocząć dnia. Stawia na nogi już samym aromatem.

Według portalu kawa.pl statystyczny Polak spożywa trzy kilogramy tej orzeźwiającej używki. W sklepach znajdziemy kilkudziesięciu producentów oraz kilkadziesiąt rodzajów kawy – od tych w ziarnach po rozpuszczalne czy w kapsułkach. Jak marki zajmujące się sprzedażą kawy promują swoje gatunki w social mediach?

Dzięki narzędziu Unamo sprawdziliśmy ilość wzmianek o kawie w mediach społecznościowych od początku tego roku (stan na 6.07.2017 r.). Użytkownicy wygenerowali 4 305 804 wiadomości ze słowem kawa, z czego na samym Facebooku ukazało się ich 2 329 391, a na Instagramie 1 178 200. Poza tymi dwoma portalami inne dane są również interesujące. Na Twitterze jest to 277 tysięcy wzmianek, na Wykopie ponad 42 tysiące, Youtube zanotował 222 380 wzmianek, na blogach pojawiło się ich 67 tysięcy, a na forach 132 tysiące. Te liczby pokazują, jak częstym tematem w social mediach jest ten pożądany napój. Skoro społecznościowy potencjał jest tak imponujący, sprawdziliśmy, jak sobie radzą popularne marki w sieci!

Dzięki Unamo wiemy, kto najbardziej interesuje się kawą w mediach społecznościowych. Zdecydowanie są to kobiety – szczególnie ich przewagę widać na Facebooku – 65,4%, forach 94% i na blogach 79,6%. Jednak już na YouTube 67% oraz na portalach i serwisach 62% kawą bardziej zainteresowani są mężczyźni.

Tak przedstawia się tabela z liczbą polubień na Facebooku:

Jakie posty pojawiają się na fejsbukowych kontach związanych z kawą?
· przepisy – ciekawe i inspirujące, zachęcające do korzystania z kawy nie tylko jako napoju do picia, ale także jako wyrafinowanego dodatku do ciast i deserów czy nawet mięsa!
· posty informacyjne – z ciekawostkami oraz różnymi informacjami o pochodzeniu i rodzajach, gatunkach kawy, w jaki sposób je parzyć, jak przebiega proces produkcji i dlaczego zatrudnia się do tego specjalistów;
· zdjęcia z kawą – pojawiają się często, na wszystkich kontach, są bardzo popularnym motywem na każdą niemal okoliczność i pod każdą szerokością geograficzną;

Oczywiście spożycie kawy jest zależne od potrzeb indywidualnych, są też tacy, nieliczni, którzy jej unikają ze wskazań… zdrowotnych. Zatem nie każdemu służy. Większość pije ją przede wszystkim rano oraz po południu. Ponadto z badań ARC Rynek i Opinia możemy się dowiedzieć, że 48% badanych kierowców nie może się obyć bez kawy podczas podróży. Co więcej, na dłuższych trasach liczba kierowców wspomagających się kawą rośnie do 80%.

Jak istotną gałęzią przemysłu jest produkcja kawy i jak duże kwoty wydawane są na jej promocję, wskazują badania dotyczące kwot przeznaczanych na reklamy w telewizji, radiu czy też prasie. Co ciekawe, według Kantar Media około 80% środków trafia do telewizji i jest to ponad 120 mln złotych. Na drugim miejscu znalazła się prasa – 8,4 mln, radio zyskało 5,2 mln, a outdoor 3,8 mln. Należy również wspomnieć, że pomimo tych wyników nakłady na reklamę w mediach pozainternetowych spadają, co dowodzi, że Internet jest postrzegany jako szansa na bardziej powszechne zaistnienie produktu w świadomości konsumentów.

Warto również przypomnieć akcję dla Kawy Rzeszowskiej, która dzięki naszym działaniom w 2015 znalazła się na drugim miejscu pod względem liczby followersów na Instagramie. Jak tego dokonaliśmy? Zobaczcie sami tutaj.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL