Doświadczenia

Kontrola rodzicielska w samochodzie

W Polsce i na świecie w bardzo młodym wieku można uzyskać niektóre kategorie prawa jazdy. Dla świeżo upieczonych kierowców często pierwszym samodzielnie prowadzonym samochodem jest pojazd rodziców. Młodzi ludzie, ufni w swoje umiejętności, popisują się od razu brawurową jazdą. Nie musimy chyba nikogo przekonywać, jak bardzo jest to kłopotliwe i stresujące dla właścicieli auta. Z ciekawym pomysłem wyszła Toyota, która zaprezentowała aplikację wspomagającą pierwsze kroki adeptów kierownicy.

Reklama rozpoczyna się w momencie uzyskania przez nastolatka dokumentu uprawniającego do prowadzenia samochodu. Jego mina mówi wszystko: jest nie tylko zadowolony, wręcz szczęśliwy! Rodzice nie podzielają jego radości, są wyraźnie zatroskani. Dłoń syna wyciągnięta po kluczyki oznacza dla nich lęk o pociechę i o auto. Lektor reklamy wyjaśnia: wiele wypadków jest powodowanych w ciągu roku od zdobycia prawa jazdy. Rodzice obawiają się, że syn będzie przekraczał dozwoloną prędkość oraz korzystał ze smartfona w czasie jazdy.

Ich miny stają się promienne, kiedy lektor komunikuje, że rozwiązaniem problemu jest aplikacja “Safe and sound”. Ta powoduje bowiem, że w aucie, po przekroczeniu prędkości, zmienia się natychmiast muzyka i blokowane są połączenia przychodzące. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość ustalania nowej playlisty przez rodziców.

Kolejne sceny są ilustracją działania aplikacji: młody mężczyzna zabiera dziewczynę na przejażdżkę, chcąc jej zaimponować, przyspiesza… i wtedy właśnie w radiu rozlega się muzyka poważna, na tyle głośno, że zaskoczony kierowca od razu reaguje i automatycznie zwalnia, tym bardziej, że w zakłopotanie wprawiają go kolejne „przeboje”, tyle że nie z pokolenia jego i siedzącej obok partnerki. Słowem nieco obciachowe kawałki. Wyświetla się także informacja, iż nie ma nic gorszego dla młodego człowieka niż bycie cool. Po wyrazie twarzy dziewczyny widać, że jest rozczarowana zachowaniem chłopaka. Jak widać, nie opłacało się popisywać. Bycie cool to konformizm, lepiej być, na przekór wyobrażeniom innych i własnym, odpowiedzialnym.

Całą reklamę możecie zobaczyć tutaj:

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL