Odcinki specjalne, Podcast

Loteria Dobroczynna – jak powiązać CSR ze sprzedażą?

Cześć! Zapraszam Was na kolejny odcinek specjalny z Wojciechem Koczorowskim z firmy Grzegrzółka&Ko oraz Fundacji Instytut Loterii Dobroczynnych.

Czym się różni loteria dobroczynna od innych? W każdej loterii jest coś do wygrania, ale żeby wejść do loterii promocyjnej, trzeba wysłać na przykład smsa albo kupić produkt lub usługę – coś, do czego dodawany jest los. W loterii dobroczynnej lub fantowej udział się bierze wtedy, kiedy kupi się sam los. To główna różnica. Druga, mniej oczywista, jest taka, że w niektórych przypadkach zorganizowanie loterii dobroczynnej jest dużo łatwiejsze niż promocyjnej. Dużo łatwiejsze nie oznacza zupełnie dowolne – każdą loterię należy zgłosić do urzędu celnego. W przypadku loterii o niskiej puli nagród wystarczy jednak samo zgłoszenie, bez dodatkowych formalności.

Jednak nawet gdy organizujemy większą loterię, możemy zwrócić się do Fundacji Instytut Loterii Dobroczynnych. Fundacja zajmuje się organizacją loterii w imieniu jej klientów oraz uczy organizacje pozarządowe, jak mogą wyjść z produktem do biznesu.

Mimo szkoleń i bardzo dobrych wyników współpracy marek z fundacjami przy loteriach na zachodzie, nie jest to zbyt popularny model w Polsce. Dlaczego? Być może to strach przed urzędami, nieświadomość osiąganych korzyści płynących z takiej współpracy, ale też wiele innych źródeł finansowania, które wydają się przystępniejsze niż współpraca z producentami w ramach loterii. We współpracy ważna jest misja marki w połączeniu z misją statutową fundacji. Ważne, by misje były spójne dla obu organizacji. A w którym miejscu na linii takiej współpracy znajdują się agencje marketingowe, takie jak Abanana Advertising? Fundacja jest czymś, co w anglosaskiej nomenklaturze zwie się zewnętrznym organizatorem loterii, czyli zarządza tym procesem. Agencje natomiast zajmują się komunikowaniem, projektowaniem, przenoszeniem na media społecznościowe, na komunikaty, na produkcje medialne. Dzięki temu każdy robi to, co najlepiej potrafi. Zapraszam do podcastu!

W tym odcinku dla czytelników i słuchaczy podcastu mamy prezent:

W 2015 roku Fundacja Instytut Loterii Dobroczynnych przygotowała poradnik Na szczęście fundraising dla organizatorów loterii dobroczynnych. Teraz możecie przeczytać go Wy! Wszystkie informacje o poradniku i sam poradnik znajdziecie po kliknięciu w poniższy link:
https://loteria.org.pl/organizacja-loterii-poradnik-organizatora/

Jeżeli znacie prezesów fundacji (albo sami nimi jesteście), polećcie im ten podcast i poradnik. Może okazać się świetnym narzędziem do nawiązania relacji biznesowych i pozyskania funduszy do realizowania misji statutowych.

Z tego odcinka dowiecie się:

  • Na czym polega loteria dobroczynna?
  • Czym różni się loteria charytatywna od promocyjnej?
  • Czy loterie fantowe muszą być zgłaszane do urzędu?
  • Ile loterii charytatywnych o niewielkiej puli nagród jest zgłaszanych rocznie?
  • Czym zajmuje się Fundacja Instytut Loterii Dobroczynnych?
  • Dlaczego współpraca fundacji z markami lepiej sprawdza się na zachodzie?
  • Co jest ważne we współpracy marek z organizacjami pozarządowymi?
  • Czym zajmują się agencje marketingowe w zakresie loterii?

Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem:
https://www.facebook.com/groups/MarketingLudzkimGlosem/

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.