Odcinki specjalne, Podcast

Loteria – jak zaplanować, żeby realizowała cele biznesowe?

Cześć! Zapraszam Was na kolejny odcinek specjalny z twórcą pierwszej spółki zajmującej się loteriami Wojciechem Koczorowskim. Dzisiaj rozmawiamy o loteriach, w których nasz rozmówca ma dwudziestoletnie doświadczenie.

O definicji loterii można powiedzieć, że co kraj to obyczaj. Na ogół wiąże się z wręczeniem komuś nagrody, a sposób przyznania jej polega na jakiejś formie losowości. Rodzaje loterii w Polsce różnią się formą wejścia. Rozróżnić można na przykład loterie promocyjne, loterie audioteksowe, fantowe i pieniężne. Rozróżnić można też loterie ze względu na branżę, nie organizuje ich tylko sektor FMCG, ale natknąć się na nie można również wśród chemii rolniczej, ubezpieczeń, elementów instalacyjnych i przemysłowych.

Każdy może zorganizować dziś loterię, jedyne ograniczenie dotyczy organizacji loterii audioteksowych, które mogą przeprowadzać jedynie spółki kapitałowe, natomiast każdy bez wyjątku musi spełniać wymogi formalne, które można podzielić na 3 etapy: uzyskania zezwolenia, realizacji i zakończenia loterii. Że każdy bez wyjątku zobowiązany jest do stosowania się do przepisów. To oznacza, że również ten, który zbiera losy tzw. “do kapelusza” podczas jakiegoś wydarzenia. Choć mimo to, nie ma w historii rynku precedensowej sprawy z karą, za taką loterię, która wstrząsnęłaby mediami.

Do czego służy organizowanie loterii? Dzięki nim rośnie sprzedaż, następuje przesunięcie klienta wrażliwego na konkurencyjne wartości dodane do marki, z drugiej strony loterie pomagają wyrównać szanse, a także zneutralizować słabości lub zakamuflować problem, wygenerować ruch na stronie, zebrać followersów, czyli osoby śledzące nasze portale społecznościowe.

Czy Polacy nie są już zmęczeni loteriami? Statystyki mówią co innego i warto się im przysłuchać w tym odcinku, bo zdradzają także, kiedy loteria jest skuteczne, czyli czy trzeba postawić minimum samochód jako główną nagrodę, by kogoś zainteresować?

Przede wszystkim trzeba postawić nie na nagrodę, ale komunikację i badania konsumenta. Pamiętajmy, by być tam, gdzie są użytkownicy, a nie próbować ich przesuwać. Nawet konieczność zainstalowania aplikacji jest barierą wejścia!

Więcej informacji na temat organizacji loterii, po wysłuchaniu podcastu, znajdziesz pod poniższymi linkami:

Z tego odcinka dowiecie się:

  • Jaka jest definicja loterii w Polsce?
  • Co to jest gra losowa?
  • Czy gra losowa to loteria?
  • Na czym polega loteria promocyjna?
  • Co to jest loteria audioteksowa?
  • Czym się różnią loterie fantowe od pieniężnych?
  • W jakich branżach stosuje się loterie?
  • Czy loterię można przerwać?
  • Kto może zorganizować loterię?
  • Jakie wymogi formalne musi spełnić organizator loterii?
  • Jakie są etapy organizacji loterii?
  • Czy przepisy o loteriach dotyczą też szkolnych loterii dla uczniów?
  • W jakim celu marki FMCG organizują loterie?
  • Jak wysoka musi być nagroda, by loteria była skuteczna?
  • O czym trzeba pamiętać, organizując loterię?
  • Jaki musi być minimalny budżet na organizację loterii?
  • Jakie są tendencje Polaków jako uczestników loterii?

Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem:
https://www.facebook.com/groups/MarketingLudzkimGlosem/

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x