Doświadczenia

Ludzie spędzają więcej niż 50 minut dziennie na Facebooku, Instagramie i Messengerze!

Być może słyszeliście już plotki, że Facebook umiera. Cóż, one kłamią. Facebook ma się całkiem nieźle i nadal prężnie działa! I nie chodzi tutaj tylko o portal społecznościowy. Mówimy tutaj o Facebooku jako niezwykle udanej firmie i imperium medialnym.

finger

Po tym jak Mark Zuckerberg zaprezentował ostatnio raport z zarobków Facebooka (swoją drogą zdumiewający!) powiedział, że ludzie na całym świecie spędzają średnio więcej niż 50 minut dziennie na Facebooku, Instagramie i Messengerze. W lipcu 2014 roku ten czas wynosił 40 minut dziennie.

Facebook jako firma jest bardzo złożony. To ekosystem różnych sposobów komunikowania się i przeżywania świata. Udostępnianie zdjęć na żywo, rzeczywistość wirtualna, wideo 360, sieci społecznościowe… Wydaje się, że dla Facebooka nie ma granic, których nie mógłby pokonać. – Wizjoner, technologiczny guru i człowiek z niezwykłą charyzmą – o Marku można dużo mówić. Jedno jest jednak pewne: tylko silny wódz jest w stanie wytyczać kierunki i pociągać za sobą ludzi. W dzisiejszych czasach firmy mają wybór: albo rozwijają się albo giną. Facebook doszedł już tak daleko, że teraz nie pozostaje mu nic innego, jak pokonywać granice, do przekraczania których jego konkurencja nie ma odwagi albo nawet jej się nie śniły – komentuje Łukasz Wołek, prezes agencji Abanana, specjalista w zakresie nowych mediów.

Liczby nie kłamią                                                                                                 

Od 2015 roku przychody firmy wzrosły o 52% i wynoszą 5,382 mld dolarów. Zysk netto spółki podniósł się prawie 3 razy, a przychody z reklam wzrosły o 56,8% do 5,2 mld dolarów. Jasne, że Snapchat i Periscope stwarzają bezpośrednie zagrożenie w takich obszarach jak wideo czy streaming, ale Facebook nadal króluje. Biorąc pod uwagę liczbę użytkowników na głównej platformie, Facebook miażdży również konkurencję i wciąż rośnie. Dziś platforma ma 1,65 mld użytkowików, a w ubiegłym roku było ich tylko 1,44 mld. Ta liczba wciąż wzrasta i choć obecnie jest większa o ok 1% w porównaniu do tej z zeszłego roku, to nadal robi wrażenie.

Tym samym Facebook po raz kolejny udowodnił, że jest atrakcyjny dla inwestorów.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL