Artykuły, Ciekawostki branżowe, Najnowsze

Luksusowy wpis na Labberze, czyli marki premium pod lupą


„Elegancja nie polega na tym, by być zauważonym, lecz aby zostać zapamiętanym” – Giorgio Armani

Co jeszcze wyróżnia marki luksusowe? Oprócz wysokiej jakości produktów ważnym elementem cechującym takie brandy jest… historia. Ale nie byle jaka! Chodzi o niezwykłą opowieść, która wypełnia zwykłe życie odbiorcy namiastką magii, elitarności i bogactwa. Tak zwany storytelling w ostatnim czasie zyskał ogromną popularność wśród firm, które prowadzą swoje działania (szczególnie) w social mediach, lecz to właśnie marki luksusowe jako pierwsze zaoferowały odbiorcom przeniesienie tego czaru do swojego życia.

„Moda polega na marzeniach i na tym, aby skłaniać do marzeń innych ludzi” – Donatella Versace

Określenie tożsamości marki jest kluczowe w tworzeniu dóbr o statusie premium. Przemyślany koncept cech charakterystycznych, określenie pożądanych relacji z odbiorcami oraz odpowiednio dobrany wizerunek, stanowią punkty wyjściowe do stworzenia unikatowej komunikacji brandingowej. Takie celowe działania prowadzą do zaskakujących efektów: zwykły wzór na płaszczu w kolorach brązu staje się „kratką Burberry”, pikowana torebka to Chanel, kolor jasnej zieleni z nutą niebieskiego to z pewnością kultowa biżuteria Tiffany & Co., a szpilki z czerwoną podeszwą są od Louboutin. Niby proste, odpowiednio opracowane akcenty stają się ponadczasowe. A więc, najpierw tożsamość, a następnie „wyróżnik”.

„Prostota jest kluczem prawdziwej elegancji” – Coco Chanel

Wysoka cena jest kolejnym wyróżnikiem marek luksusowych. Towary premium nie należą do zwykłych wydatków, ale ich zakup wiąże się z gwarancją jakości i prestiżem posiadania. Takie produkty są w oczach konsumenta „wyjątkowymi” między innymi ze względu na: ręczne wykonanie, orientalność składników, wyjątkowy komfort noszenia, czy niepowtarzalny design. Te czynniki sprawiają, że posiadanie takich przedmiotów w oczach klienta wiąże się z licznymi korzyściami. Mowa jest tu o świadomości przynależności do elity, wybranej grupy ludzi, których stać na zakup dobra luksusowego. Niektórych nie obchodzi nawet fakt, że nie stać ich na taki styl życia. Mimo to podejmują decyzję o zakupie nawet najdrobniejszego produktu marki premium.

„Najpiękniejszym makijażem kobiety jest jej pasja, Ale kosmetyki zdecydowanie łatwiej kupić” – Yves Saint Laurent

Pozostając w tematyce luksusowych marek, warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden element ich tożsamości. Przedstawiciele marki, o których mowa mają odzwierciedlać ideę, jaką kieruje się marka. Tak zwany ambasador marki, staje się twarzą brandu, oddaje wartości, cele oraz zasady i nadaje im personalny charakter, z którym odbiorcy jeszcze łatwiej jest się utożsamić. Przedstawiciel jest skrupulatnie dobierany do sylwetki brandu. Używa jej produktów lub korzysta z usług, uczestniczy w ważnych wydarzeniach związanych z marką, udzielając wywiadów oraz przedstawiając ją w korzystnym świetle.

Na koniec pozwolimy sobie ponownie zacytować ponadczasową Coco Chanel, która idealnie podsumowuje dzisiejszy temat marek luksusowych „Moda przemija, styl pozostaje”. Luksusowe marki to nie tylko produkty, ale całe doświadczenie, które otwiera drzwi do magicznego świata wytworności i piękna. To uczucie bycia wyjątkowym! W świecie dynamicznych zmian i materialnych dóbr luksusowe marki przypominają nam o wartościach, które trwają wiecznie i pozostają niezmienne.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x