Począwszy od 1931 roku, przez ponad trzy dekady, Sundblom tworzył coroczne ilustracje Świętego Mikołaja dla Coca-Coli, stopniowo rozwijając i modyfikując jego wizerunek. Jego Święty Mikołaj nie był już surowym biskupem z IV wieku, ale ciepłym i pogodnym staruszkiem, który odzwierciedlał ducha radości i hojności, jakie niesie ze sobą Boże Narodzenie. Wielu twierdzi, że to właśnie Sundblom zapoczątkował tradycję przedstawiania Świętego Mikołaja jako rubasznie uśmiechniętego, pulchnego mężczyzny w czerwonym, futrzanym ubraniu.
Niezależnie od tego, czy to Coca-Cola rzeczywiście wymyśliła współczesny obraz Świętego Mikołaja, nie ulega wątpliwości, że jej reklamy przyczyniły się do jego popularyzacji. Kampania Coca-Coli z lat 30. nie tylko przetrwała próbę czasu, ale również stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych i kultowych elementów Bożego Narodzenia na całym świecie. Dzięki Coca-Coli i Haddonowi Sundblomowi obraz Świętego Mikołaja przekształcił się w ikonę, która przypomina nam o cieple, miłości i radości, jakie wiążą się z magią Świąt.