Facebook, Instagram, Media społecznościowe, Najnowsze, Reklama, Social media, Z przymrużeniem oka

Memy i żarty z wirusa, czyli jak bronić się przed tym, co przeraża

Koronawirus oczami memiarzy

Z niepodważalnie znaczącą rolą memów we współczesnej komunikacji, zwłaszcza wśród osób młodych, trudno już dyskutować. Dlaczego są tak popularne? Na pewno ze względu na swoją uniwersalność, intertekstualność, prostą formę, a także łatwość wykonania i dystrybucji. 

W większości przypadków bawią – wszak taka jest ich funkcja – jednak czasami jest to gorzki śmiech. Patrząc oczami młodego użytkownika internetu i mediów społecznościowych, myślę, że mogę zaryzykować stwierdzenie, że na przestrzeni ostatnich paru lat „internetowy humor” wyostrzył się, stał się bardziej ironiczny, często wręcz czarny. Ludzie, a już szczególnie młodzież, podchodzą do życia z ogromnym dystansem, którym zwalczają (a może przykrywają?) natłok negatywnych informacji i wydarzeń. Nie inaczej dzieje się podczas obecnie trwającej pandemii, której skutkiem ubocznym jest wysyp tysięcy memów. Podane poniżej przykłady gromadziły średnio od kilkuset do nawet kilku tysięcy reakcji – głównie w serwisach Instagram i Twitter – co jednoznacznie pokazuje ich popularność.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x