Abanana, Artykuły, Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Media społecznościowe, Najnowsze

Meta wycofuje niektóre opcje targetowania – jakie i dlaczego?

Od 19 stycznia 2022 roku Facebook Meta zaczął wprowadzać w życie zapowiadane wcześniej zmiany w Facebook Ads Manager. Rozpoczęło się stopniowe wycofywanie opcji targetowania reklam według poszczególnych grup odbiorców.

Chociaż nie ma pełnej listy szczegółowych opcji targetowania, to dostrzec można, że zniknęły jako kryterium różne zainteresowania, m.in. z obszarów: weganizm, ekologia, zero waste, wędliny i produkty mięsne itp. Facebook uznał, że niektóre powinny odejść do lamusa jako przestarzałe, zwłaszcza że korzysta z nich niewielu reklamodawców.

W dzisiejszych czasach nikogo zapewne nie zdziwi, że nie można tworzyć reklam, które nawiązują do tematyki zdrowia, profilaktyki, leczenia; przekonań religijnych, orientacji seksualnych, polityki czy rasy i pochodzenia etnicznego.

Dlaczego jednak usuwać te z kręgu zainteresowań,  odnoszące się  do mniej wrażliwych dziedzin i tematów? Jednym z głównych powodów, podanych przez Facebooka, jest chęć usunięcia z puli odbiorców reklam użytkowników, którzy są zbyt konkretnie stargetowani lub zbyt podobni do innych grup odbiorców.

Druga przyczyna jest ściśle powiązana z oczekiwaniami użytkowników Facebooka, chcą bowiem zachować swoje prawo do prywatności. Serwis społecznościowy uznał zatem, że ​​wiele obszarów związanych ze zdrowiem, religią i danymi wrażliwymi użytkowników należy chronić. Reklamodawcy nie powinni ich wykorzystywać. Platforma ma na celu uniemożliwienie reklamodawcom korzystania z tych opcji targetowania, aby nie tworzyć negatywnych doświadczeń wśród odbiorców.

Obecnie w Facebook Ads widać dużo zmian związanych z bezpieczeństwem użytkowników. Jednak działa to w dwie strony – zwiększając prywatność użytkowników, reklamodawcy otrzymują coraz bardziej ograniczone możliwości skutecznego promowania swoich usług, a to wiąże się ze spadkiem wyników i rosnącymi kosztami.

Kogo najmocniej dotkną wprowadzone zmiany?

Będą one z pewnością najbardziej odczuwalne przez reklamodawców, którzy zajmują się promowaniem organizacji charytatywnych, akcji społecznych, inicjatyw zwiększających świadomość społeczną z zakresu profilaktyki zdrowotnej,  różnych chorób, zaburzeń itp. Również branże okołomedyczne oraz organizatorzy wydarzeń kulturalnych powinni mieć się na baczności i uważnie projektować swoje reklamy, aby nie zostały one zablokowane przez Facebooka.

Takie ograniczenia powodują konieczność szerszego targetowania reklam. Siłą rzeczy będą one mniej precyzyjne, dlatego warto już teraz skupić się na działaniach lokalizacyjnych czy budowaniu grup remarketingowych.

W jaki sposób tworzyć reklamy i je targetować, po wprowadzonych zmianach, aby były najbardziej skuteczne? Więcej na ten temat wkrótce :)

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x