Odcinki specjalne, Podcast

MLG: Serwis internetowy – jak stworzyć idealne okno wystawowe dla firmy?

Hej! Czas na kolejny odcinek specjalny z Tomaszem Skrabalakiem, moim wspólnikiem i Managing Directorem w Abanana. Mówimy o projektowaniu stron internetowych – przygotujcie się na sporą dawkę wiedzy!

Nie będę ukrywał, że trochę z Tomkiem powspominaliśmy – pracujemy razem od kilkunastu lat, a już w 1999 roku zajmowałem się tworzeniem stron, zatem ta branża i wszystkie ogromne transformacje, przez które przeszła, nie są nam w ogóle obce. Przez pełną godzinę rozprawiamy o procesie projektowania witryn, przechodząc przez każdy etap produkcji i przy okazji tłumacząc wszelkie zawiłości. Wychodzimy od podstaw i ogólnych rozważań, np. od zagadnienia co dzisiaj oznacza wysoka jakość strony?

Mówimy o specjalnych wytycznych, które ułatwiają przeglądanie internetu osobom z określonymi niepełnosprawnościami, o rodzajach grafik, a sporą część odcinka poświęcamy na przeanalizowanie zagadnienia oceny jakości i szybkości strony internetowej (badamy nawet znane nam wszystkim platformy specjalnym narzędziem Google’a). Kolejna rzecz to tzw. CMS-y, które pełnią niezwykle ważną rolę w prowadzeniu strony – najpopularniejszym jest WordPress, ale można też wdrożyć swój autorski CMS.

Opowiadamy też z Tomkiem o architekturze informacji i o tym, jak wygląda proces przygotowywania strony internetowej na podstawie naszego agencyjnego doświadczenia. Na tapet bierzemy kwestie takie jak budżet (i dlaczego lepiej wydać na stronę więcej niż mniej), serwerownie, komunikację wewnątrz i międzyzespołową, a już zwłaszcza porozumiewanie na linii wykonawca–klient, co często bywa chaotyczne i wydłuża proces tworzenia strony.

Bez dalszego rozpisywania się, bo najwięcej wartościowych informacji znajdziecie w nagraniu, a więcej poruszanych przez nas zagadnień możecie sprawdzić niżej, w sekcji z pytaniami – zapraszam do przesłuchania odcinka!

Z tego odcinka dowiecie się:

  • Od czego zależy cena strony WWW?
  • Co oznacza wysoka jakość strony?
  • Jakie są kluczowe wskaźniki świadczące o jakości strony?
  • Czym są wytyczne WCAG?
  • Czym zajmuje się organizacja W3C?
  • Czym są screenreadery?
  • Co to jest bitmapa?
  • Czym jest grafika wektorowa?
  • Dlaczego powinno się stosować grafiki wektorowe na stronach?
  • Jaka jest rola Google’a w ocenie jakości strony internetowej?
  • Do czego służy narzędzie Page Speed Insight?
  • Jak w tym narzędziu oceniana jest platforma Spreaker?
  • Co to jest CMS?
  • Jak to jest z tymi autorskimi CMS-ami?
  • Co jest szybsze: WordPress czy nasz autorski CMS?
  • Co jest łatwiejsze: WordPress czy nasz autorski CMS?
  • Jakie są zalety i wady gotowych szablonów stron internetowych?
  • Dlaczego ważne jest monitorowanie aktualizacji szablonów?
  • Czym są farmy serwerów?
  • Jakie strony są najbardziej narażone na ataki hakerskie?
  • Czym są edytory WYSIWYG?
  • Co jest najczęstszym błędem w stronach na WordPressie?
  • Od czego zaczynamy projektowanie strony WWW?
  • Jakie cele może realizować strona internetowa?
  • Czym jest architektura informacji?
  • Jak powinna wyglądać architektura informacji na stronie?
  • Czemu służą dwa modele projektowania strony (desktop i mobile)?
  • Czy Google zwraca uwagę na układ graficzny strony?
  • Czym jest flat design?
  • Czy wideo na stronach internetowych jest wskazane?
  • Kiedy testuje się nową stronę?
  • Co nazywamy w firmie „etapem stabilizacji”?
  • Czym jest serwer w chmurze?
  • Jakie są wady i zalety serwerów dedykowanych i w chmurze?
  • Czym jest skalowalność hostingu w chmurze?
  • Jakie błędy pojawiają się we współpracy po stronie klienta?
  • Dlaczego rola project managera jest tak ważna po obu stronach (klient–wykonawca strony)?
  • W jaki sposób wybrać wykonawcę strony WWW?
  • Na czym polega analiza przedwdrożeniowa?
  • Na czym zwykle najbardziej zależy klientom?
  • Kto bierze odpowiedzialność za ewentualne błędy strony?

Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem:
https://www.facebook.com/groups/MarketingLudzkimGlosem/

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.