Trudno uniknąć też w tej branży fuck-upów, a nagminnie zdarzającym się nawet w telewizji jest przypadkowe pozostawianie kamery w tzw. antyfazie. Operator spodziewa się, że kamera nagrywa, tymczasem ona jest wyłączona i na odwrót. W przypadku programów na żywo czy reportaży jest to szczególnie widoczne. Według mojego gościa dział zajmujący się kostiumami ma jednak prawdopodobnie najwięcej do powiedzenia w kwestii fuck-upów.
Staramy się też odpowiedzieć na pytanie, jak pogodzić sugestie od każdej zaangażowanej osoby, a także rozstrzygamy to, czy za efekt końcowy odpowiada bardziej producent czy reżyser? Teoretycznie reżyser, ale rola producenta też jest nieoceniona – odpowiada on za to, żeby… reżyser odpowiadał za siebie. Ten drugi musi też kontrolować projekt tak, aby nie stracił na estetyce, a jednocześnie odpowiednio podkreślił zalety danego produktu – mówimy przecież o spocie reklamowym. Dobry reżyser wie, że realizuje przedsięwzięcie komercyjne i jest ono po to, aby przysłużyć się marce. Nie może więc “wyżyć się artystycznie”, co nie znaczy, że może całkiem odpuścić i nie dbać o korzystny wygląd obrazu. Kluczem jest, aby słuchać potrzeb, a nie poleceń.
Jeśli chcecie usłyszeć o jeszcze kilku ciekawych przykładach bądź o tym, ile lokalizacji w ciągu jednego dnia jest w stanie “obskoczyć” ekipa filmowa, zapraszam do słuchania!


PS
Oto obiecany making of!
Z tego odcinka dowiecie się:
- Co to jest montaż offline?
- Co to jest korekcja barwna?
- Co to jest surówka?
- Jakie pułapki czekają na ekipę podczas dnia zdjęciowego?
- Jakie kwestie musi omówić ekipa, aby nie dochodziło do porozumień?
- Co to jest making of?
- Jakie fuck-upy przytrafiają się na planie?
- Co to jest antyfaza?
- Jak pogodzić sugestie wielu osób pracujących na planie?
- Jak ma wyglądać komunikacja między klientem a agencją?
- Kto odpowiada za efekt końcowy – producent czy reżyser?
- Czy przy produkcji filmowej komercyjnej myśli się bardziej artystycznie czy biznesowo?
- Czym charakteryzuje się dobry reżyser?
- W ilu lokacjach jest w stanie pracować ekipa filmowa w trakcie jednego dnia?
- Co to jest scenariusz modułowy?
- Co to jest scenariusz linearny?
- Co to jest attention span?
- Co to jest przerzut?
- software house Eura7
- kreatywna agencja reklamowa abanana
- programy lojalnościowe Viscale
- pracuj w Grupie Eura7
- uzyskaj ofertę od Grupy Eura7
- zostań dostawcą Grupy Eura7
- stwórzmy razem nowy biznes
lukasz.wolek@eura7.com
+48 600 004 680