Podcast, Sezon 3: Produkcja wideo

Moodboard – czyli zderzenie pomysłu na film z budżetem

Cześć! To drugi odcinek sezonu produkcji wideo w podcaście Marketing ludzkim głosem! Gościem jest ponownie Marcin Andruchów, producent filmowy z Muchas Gracias.

Tym razem porozmawiamy o tym, czym jest moodboard. Używamy go, by oddać wrażenie, nastrój, emocje, które mają towarzyszyć jakiemuś utworowi wizualnemu, zanim on powstanie. To plansza, na której są zebrane zdjęcia w jednym klimacie, wyrażające coś podobnego, uzupełniającego się. Moodboard stosowany jest często, by pokazać świat marki, by wyrazić abstrakcyjne skojarzenia jej towarzyszące. Ale korzysta się z niego także w innych dziedzinach, na przykład w świecie mody.  Moodboard to bardzo uniwersalne narzędzie, które na każdym etapie może doskonale zdefiniować potrzebę klienta wobec agencji produkcyjnej, a wiąże się też z tym, o czym będzie mowa przez większość tego odcinka, czyli o… budżecie.

Usłyszycie sporo cennych wskazówek jak przygotować się na rozmowę z agencją, a jako agencja – jak rozmawiać z klientem, by rozsądnie przygotować brief i nie marnować sobie nawzajem czasu i środków. Przykładowo musimy pamiętać o tym, że kampania reklamowa w telewizji, choć zapewnia bardzo szeroką grupę docelową, generuje też znacznie większe koszty niż kampania w internecie, który pozwala na bardziej precyzyjne dopasowanie komunikatu do odbiorcy i większą kontrolę kosztów. Musimy kierować się potrzebami komunikacyjnymi marki. Zatem zanim odpowiemy sobie na pytanie “za ile?”, najpierw odpowiedzmy na pytania: “co i dlaczego?”.

Budżet na media i na produkcję trzeba traktować rozdzielnie. Nie ma sensu pytanie o podział proporcji między nimi. Lepiej ustalić co chcemy pokazać i jaki charakter ma mieć nasza komunikacja. Od tego też zależy dobór agencji z perspektywy klienta. Nie trzeba marnować pieniędzy wielu podmiotów, zapraszając mnóstwo agencji do rozmów. Tu bardzo istotna jest szczerość i otwarte mówienie o pieniądzach, co pozwala precyzyjnie określić możliwości i dopasować kosztorysy. W tym właśnie między innymi pomaga moodboard. Na jego podstawie i na podstawie scenariusza można już m.in. przewidzieć koszt scenografii i określić ramowy kosztorys.

A gdy już przejdziemy etap briefingu, do wyceny wchodzą kwestie techniczne. Jakie? Usłyszysz w podcaście!

 

Z tego odcinka dowiecie się:

  • Co to jest moodboard?
  • Jak stworzyć dobry moodboard?
  • Jaki budżet przygotować na reklamę w telewizji?
  • Jak przygotować brief dla agencji?
  • Co to jest storyboard?
  • Czy lepsza jest reklama w telewizji czy w internecie?
  • Jakie są rozsądne proporcje budżetu na media i produkcję?
  • Od czego powinien zacząć klient, chcąc briefować agencje?
  • Kiedy komunikat w telewizji jest skuteczny?
  • O czym pamiętać, przygotowując reklamę w telewizji?
  • Dlaczego warto otwarcie mówić o pieniądzach?
  • Dlaczego ważna jest rozsądna terminowość?
  • Jakie kwestie techniczne są potrzebne do wyceny budżetu?
  • W czym może pomóc moodboard?
  • Jak korzystać z moodboardu?
  • Jaki jest idealny moodboard?

Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem:
https://www.facebook.com/groups/MarketingLudzkimGlosem/

Podobał Ci się ten materiał?

Zostań z nami na bieżąco! Zapisz się do naszej podcastowej listy mailingowej.

Dziękuję za zapisanie się do mojej listy mailingowej.

Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację.
Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.