Artykuły, Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Najnowsze

Niczym Feniks, Snapchat odradza się z popiołów

Snapchat to multimedialny komunikator, który przez kilka lat był jedną z ulubionych aplikacji posiadaczy smartfonów. W ostatnim czasie wysoką pozycję utracił na rzecz nowych gigantów w zakresie rozrywki. TikTok zdystansował konkurencję innowacyjnym podejściem do udostępnianych przez użytkowników treści. W tym czasie Instagram starał się podążać za nowym hegemonem, wdrażając nowości w postaci reelsów oraz opcji collabs, która pozwala na kolaborację między dwoma kontami. Wydaje się, że wszyscy zapomnieli o Snapchacie, tymczasem aplikacja stale się rozwija, co więcej – przeżywa drugą młodość, zaskakując rynek i konkurentów.

Aplikacja do szybkiego dzielenia się chwilami z rodziną i przyjaciółmi odzyskuje właśnie popularność i atrakcyjność. Snapchat, o którym mowa, pozwala w ciekawy sposób przesyłać między użytkownikami nawet kilkudziesięciosekundowe filmiki oraz zdjęcia znikające po maksymalnie 10 sekundach (chyba że autor życzy sobie inaczej). Zespół wciąż udoskonala swoją aplikację o kolejne funkcjonalności. Jedną z nich jest Bitmoji – osobisty emoji, czyli wirtualny awatar, którego może stworzyć użytkownik. Zazwyczaj jest odpowiednikiem właściciela, a dzięki szerokiemu wachlarzowi opcji może bardzo go przypominać, co stanowi kolejną atrakcję. Aplikacja wzbogacona o kreatywne filtry ma swoich zwolenników i wielbicieli.

Popularność “Snapa” przerwało wejście na rynek potężnego rywala w świecie social mediów. To właśnie od TikToka zaczyna się każdy trend – widzowie mogą tam oglądać i odkrywać miliony spersonalizowanych, krótkich filmów. Aplikacja jest innowacyjna i angażuje użytkowników, tworząc nową, internetową społeczność. Nic dziwnego, że ta azjatycka aplikacja zagarnęła dla siebie wielbicieli dotychczasowych liderów.

Od kilku lat zainteresowanie Snapchatem malało, a o samej aplikacji było coraz ciszej. Wszyscy śledzili nowinki wprowadzane przez firmę Meta (dawniej Facebook, Inc.) i TikToka. Mimo innowacji i stałego rozwoju “Snap” nie nadążał za rywalami. Prawdziwym zaskoczeniem więc okazały się dane dotyczące przychodów z IV kwartału 2021 roku. Odnotowano wzrost przychodów o 42%, co oznacza, że dochód netto za okres trzech miesięcy osiągnął 23 miliony dolarów. Progres w stosunku do roku ubiegłego wynosi aż 64%. Osiągnięcia te przypisywane są rozwiązaniom wdrożonym w odniesieniu do problemów pojawiających się na platformach. Giganci wszystkich internetowych marek mierzą się obecnie z zakazem śledzenia użytkowników w celu pozyskiwania komercyjnych danych. W odpowiedzi na to wyzwanie Snapchat opracował narzędzia, które pomagają reklamodawcom sprostać oczekiwaniom dużej liczby użytkowników. Firma wyprzedziła konkurencję i zaszokowała wszystkich osiągniętymi obrotami. Zupełnie jak w przysłowiu mówiącym, że sukces rodzi się w ciszy ;)

Kolejnym interesującym progresem Snapchata w IV kwartale 2021 roku jest wzrost aktywnych użytkowników o 20%. Okazuje się, że aplikacja ponownie wpisała się w gusty nastolatków oraz osób dorosłych. Co więcej, te zasługi przypisuje się innowacyjnym filtrom i licznym ulepszeniom. Zespół Snapchata nie zrezygnował z pracy nad aplikacją, co przyniosło oczekiwane korzyści. Jeden z konkurentów firmy – Meta odnotował stratę 1 miliona aktywnych użytkowników Facebooka. Potęguje to osiągnięcie Snapchata.

Patrząc na wyniki, jakie zostały przedstawione przez liderów Snapchata, możemy oczekiwać, że zespół odpowiedzialny za aplikację może nas jeszcze zaskoczyć. Na pewno konkurenci nie powinni ignorować swojego rywala, ten bowiem rozpędza się i zdobywa coraz więcej aktywnych użytkowników. Jesteśmy ostrożni i dalecy od ferowania wyroków, nie będziemy też porównywać Snapchata z TikTokiem, lecz z pewnością będziemy z zainteresowaniem śledzić dalsze poczynania tego pierwszego. Ponowne zainteresowanie się Snapchatem  przez młodzież potwierdza, że aplikacja może święcić kolejne triumfy. Liczymy na to, że Snapchat nie raz nas jeszcze zadziwi, a może nawet zachęci do zrobienia kilku ciekawych Snapów dla przyjaciół ;)

 

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x
Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL