Artykuły, Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Popularne

Nieśmiertelny slogan „Just Do It”: Sekrety sukcesu kampanii Nike z 1988 roku

W gronie najbardziej rozpoznawalnych sloganów na świecie „Just Do It” firmy Nike stanowi absolutny szczyt. Niezwykle prosty, a jednocześnie potężny, stał się nie tylko symbolem marki, ale i filozofią życia dla wielu osób na całym świecie. Skąd tak naprawdę wziął się ten nieśmiertelny slogan? Jakim cudem kampania z 1988 roku odniosła tak ogromny sukces, który trwa nieprzerwanie do dziś? Zacznijmy od początku.

Kampania „Just Do It” narodziła się w odpowiedzi na kryzys, którego Nike doświadczało pod koniec lat 80. Firma traciła udziały na rynku, a jej dotychczasowy wizerunek jako producenta butów dla poważnych sportowców zaczął przynosić więcej szkody niż pożytku. Nike potrzebowało czegoś świeżego, czegoś, co odwróciłoby uwagę konsumentów i sprawiło, że znów zaczęliby patrzeć w stronę tej marki. Było oczywiste, że potrzebne były radykalne zmiany.

<!–-more–->

I tak oto Nike zdecydowało się na najbardziej ryzykowny krok w swojej historii. Zaczęło tworzenie kampanii skierowanej do zwykłych ludzi, rozpowszechniając przekonanie, że każdy może być sportowcem, bez względu na wiek, płeć czy poziom sprawności. Niespodziewanie centralnym elementem tej kampanii stał się slogan „Just Do It”.

Za twórcę tego hasła stoi Dan Wieden z agencji reklamowej Wieden + Kennedy. W kontekście sportu „Just Do It” może oznaczać proste wyzwanie – przestań znaleźć wymówki, podnieś się z kanapy, zaangażuj się i zacznij ćwiczyć. Przekaz był prosty: Nike jest marką dla każdego, kto jest gotów podjąć to wyzwanie. Bez zbędnych pytań i rozmów, tylko rób to.

Slogan ten po raz pierwszy pojawił się w 1988 roku w reklamie telewizyjnej z 80-letnim biegaczem długodystansowym Waltem Stackiem, który codziennie biegał po Golden Gate Bridge w San Francisco. Od tamtej pory Just Do It pojawiło się w setkach kampanii reklamowych Nike, zawsze skupiając się na osobach, które przekraczają swoje granice i dążą do bycia lepszymi niezależnie od przeciwności.

Nie ma wątpliwości, że „Just Do It” jest jednym z najgenialniejszych sloganów marketingowych wszech czasów. Stał się ważną częścią kultury popularnej symbolizując dążenie do celu, determinację i wiarygodność. Co jednak najważniejsze – pomógł firmie Nike odzyskać status lidera na rynku jaki posiada do dziś.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x