Ciekawostki branżowe, Eventy i ambienty, Kampanie reklamowe, Najnowsze, Nowinki techniczne, Public Relations, Reklama

Okulary VR to już za mało. Pora na kosmiczny hełm!

Sala kinowa, hełm astronauty i wyprawa na Międzynarodową Stację Kosmiczną – tak ze swoją najnowszą produkcją wystartował National Geographic. Wszystko po to, aby w maksymalnie realistyczny sposób i z punktu widzenia kosmonauty pokazać, jak wygląda życie na Błękitnej Planecie.

Serial dokumentalny “One Strange Rock” to olbrzymi krok naprzód w dziedzinie filmów przyrodniczo-naukowych. Składa się z 10 odcinków, pokazujących zapierające dech zdjęcia Ziemi w różnej skali z perspektywy kosmosu. Ujęcia pochodzą z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, usytuowanej około 400 kilometrów nad Ziemią. W odcinkach pojawia się ośmiu światowej sławy astronautów, którzy wprowadzają widza w ten niezwykły kosmiczno-ziemski świat. Są wśród nich między innymi kanadyjski astronauta i muzyk pozaziemski Chris Hadfield czy Mae Jemison, pierwsza Afroamerykanka, która wyruszyła w kosmos.

Jednak najciekawszym elementem całej kampanii promującej serię “One Strange Rock” był przedpremierowy pokaz, który w niczym nie przypominał klasycznego wypadu do kina. Wspomniany już Chris Hadfield stworzył specjalny kask projekcyjny – Space Projection Helmet, w którym wykorzystał działanie mechanizmu wirtualnej rzeczywistości. W porównaniu do znanych okularów VR, które z racji swojej budowy serwują ograniczone pole widzenia, hełm umożliwił całkowite “zanurzenie się” widza w wyświetlane obrazy i zyskanie niemal dosłownie “oczu astronauty”.

Fot.: Eduardo Munoz for National Geographic

Osłona hełmu pełni rolę ekranu, a zainstalowany wewnątrz niewielki projektor laserowy wypełnia pole widzenia i daje możliwość obserwowania wspaniałych obrazów kosmosu i Ziemi. Sam zewnętrzny wygląd i wielkość kasku także przywodzą na myśl podróże kosmiczne. Został on zaprojektowany w taki sposób, aby imitować kaski kosmicznych skafandrów.

Fot.: Eduardo Munoz for National Geographic

Jane Root, CEO firmy Nutopia, która jest jednym z producentów serii podkreśla, że celem było stworzenie show, które pozwala spojrzeć na Ziemię z zupełnie innej perspektywy oraz uświadomić sobie, jakie na naszej planecie istnieją systemy i powiązania  oraz dlaczego życie tu jest tak niezwykłe.

W projekt zaangażowane są światowej sławy gwiazdy z branży filmowej. Serię wyreżyserował  Darren Aronofsky, twórca takich hitów jak „Pi,” „Czarny łabędź” i „Requiem for a Dream”, a narratorem został znany aktor, Will Smith. Premierowy odcinek nowej serii pojawił się na kanale National Geografic 26 marca, w 172 krajach na świecie. Kolejne odcinki można (niestety bez hełmu) obejrzeć we wtorki, po 22:00.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

bezpłatne porady i nowości
e-marketingowe na twojej skrzynce
e-mail już za 5 minut
loader
Dziękujemy za dodanie e-mailaSprawdź swoją skrzynkę i aktywuj swój adres.