Doświadczenia, Facebook, Z przymrużeniem oka

Papier przyjmie wszystko…

… i można mieć wrażenie, że podobnie jest z „wallem” profilu w serwisie Facebook. Prowadzono nawet badania, zgodnie z którymi ponad połowa dorosłych Amerykanów „pości” w serwisach społecznościowych ryzykowne informacje, a lolfbmoments.com swego czasu pękał w szwach. A jak najlepiej przekonać się o beztrosce użytkowników Facebooka? A tak:

labber.pl

Openbook to narzędzie korzystające z facebookowego API, które pozwala na wyszukanie interesujących nas słów w update’ach użytkowników serwisu. I tak, na przykład, wpisanie frazy „oferta pracy” pokazuje różne ogłoszenia zamieszczone w serwisie Facebook, a wpisanie rzeczownika „lenistwo” pozwoli sprawdzić, kto upublicznia swoją chęć odpoczynku.

Ale nie oszukujmy się, bo nie o takie wyszukiwanie chodzi. W proponowanych przez narzędzie frazach znajdują się m.in.: „naked”, „boss is an …”, „going to a strip club” i „I hate my job”. A to tylko delikatniejsze ze słów, jakich można poszukać w „prywatnych” (przecież!) profilach użytkowników. Efekty wyszukiwania zależą oczywiście od kreatywności danego „openbook’era” i mają pokazać jak bardzo kwestie prywatności na Facebooku są zaniedbywane. Wpisują się ponadto w nurt antyfacebookowy, o jakim zaczęły do nas docierać głosy z Ameryki, gdzie ludzie stają się powoli „facebored” i, coraz częściej, próbują swoje konto po prostu usunąć.

PS Podzielcie się, proszę, informacjami dotyczącymi tego, czego próbowaliście szukać/co znaleźliście… :)

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL