Abanana, Eura7, Internet ASAP, Najnowsze

Podcast Marketing Ludzkim Głosem ma już rok! Relacja z #5 Internet ASAP open

Już od ponad roku CEO Abanana i Eura7, Łukasz Wołek, wraz ze swoimi gośćmi opowiada o zagadnieniach związanych z marketingiem w sposób prosty i zrozumiały dla każdego w podcaście Marketing Ludzkim Głosem. Świętowanie tej rocznicy miało miejsce podczas piątej edycji Internet ASAP open, którego tematyka dotyczyła podcastów właśnie. Tym razem to o samych podcastach prelegenci opowiadali „ludzkim głosem”. Oprócz wystąpień, w programie wydarzenia znalazły się jeszcze inne formy, które angażowały nie tylko mówców, ale też publiczność. W luźnej atmosferze, z kawą, sokiem czy piwem w zanadrzu, obecni na ASAPie intensywnie spędzili czas. Oto piąty Internet ASAP open w pigułce!

Jako pierwszy wystąpił Paweł Sala z Freshmail. Jest ekspertem od email marketingu, ale prowadzi też podcast Email [i] Marketing, którego historią postanowił się podzielić. Początki były trudne – 10 lat temu o podcastach mało kto słyszał. Paweł nagrywał nieregularnie, porzucał tę inicjatywę i do niej wracał, aż w 2018 roku stwierdził, że czas porządnie wziąć się za podcast – w końcu aż żal nie zacząć eksploatować sprzętu, w który zainwestowało się tyle pieniędzy i który obecnie leży odłogiem.

Zasada, której trzymał się Paweł, brzmi: „nie patrz w statystyki, ale ile osób dosłuchało podcast do końca”, a tej rady udzielił mu Michał Szafrański, doświadczony podcaster. W 2018 roku Email [i] Marketing miał osiągnąć 50 tysięcy odsłuchań – to założenie zostało zrealizowane już w połowie roku. Co przyczyniło się do tego sukcesu? Według Pawła Sali mogła to być m.in. właściwa organizacja czasu nagrywania. To powtarzalny proces, warto więc wyznaczać sobie krótkoterminowe cele. Wówczas sami przekonamy się, że rzeczywiście warto nagrywać swój podcast – po pierwsze dla własnego spełnienia, po drugie aby dotrzeć do grup, które wcześniej były dla nas niedostępne, a po trzecie – by budować społeczność i skracać dystans między nami a słuchaczami. Kiedy ktoś kojarzy nas już z głosu, ma wrażenie, że jest z nami bliżej i czuje się, jakby znał nas dłużej, a więc bardziej identyfikuje się i z nami, i z naszymi treściami.

Taką samą prawidłowość zauważyli Anna i Rafał Marszałkowie, autorzy podcastu Więcej niż edukacja. Prowadzącymi są Ania i jej siostra, Agnieszka, natomiast Rafał i mąż Agnieszki zajmują się tzw. backstage’em. Dzięki niestandardowej tematyce – o nauczaniu domowym dzieci – a także specyficznej formie nagrań, Więcej niż edukacja stanowi bardzo wartościowy content, co potwierdzają sami słuchacze. Zawiera bowiem wiele wywiadów z rodzinami, którzy również zdecydowali się uczyć swoje dzieci w domu, a sposób, w jaki przekazywane są wiadomości, docenia audytorium, mówiąc, że podcast wręcz pomaga im się wyciszyć. Jest to wyjątkowa forma budowania społeczności poprzez wykorzystanie głosu. Autentyczność, wyższą ideę i potrzebę serca da się wyczuć w modulacji, akcentowaniu, tonie głosu, a dzięki temu zdobywa się też zaufanie słuchacza. Z tego miejsca już łatwo o zbudowanie mail listy i zrzeszenie fanów na portalach społecznościowych. Trzeba jednak pamiętać, że regularny i mniej formalny kontakt z nimi jest kluczowy w podtrzymywaniu tych wartościowych relacji.

Kolejna część Internet ASAP open dotyczyła raportu Influencer Marketing 2019, którego inicjatorem były agencje Abanana i Eura7. Szymon Jan Odolanowski zaprezentował co ciekawsze statystyki, które wynikły z badania marketerów. Niektóre z nich były do przewidzenia, inne mogą szokować, a jeszcze inne wręcz nie świadczą o tej branży najlepiej… Więcej o samym raporcie dowiecie się tutaj, możecie go również pobrać, przeanalizować we własnym zakresie, a także przeczytać cenne opinie ekspertów na temat rynku influencer marketingu w Polsce.

Ostatnim elementem spotkania był burzliwy panel dyskusyjny na temat tego, jak marketing będzie wyglądał za 10 lat. Grono specjalistów z branży:

  • Anna Deręgowska-Watza, Managing Partner w Planet Partners,
  • Piotr Golczyk, Founder / Marketing Operations Expert MKT OUT, autor książki Jak zbudować efektywny dział marketingu?,
  • Łukasz Wala, Digital Manager w Grupie Maspex Wadowice,
  • Rahim Blak, CEO click community, Sapiency, CoFounder ☰ edrone,
  • Michał Wojas, E-commerce Manager w marce Wojas,
  • Jacek Szlak, redaktor naczelny Marketingu przy Kawie, prowadzący panel,

rozprawiało na temat tego, czy dyrektorzy marketingu – czy nawet działy marketingów – będą jeszcze potrzebne? Zauważono także, że znacząco wzrośnie rola technologii i tzw. martech. Pesymistyczne spostrzeżenia Rahima Blaka, jakoby udana współpraca w zespole, który składa się z umysłów ścisłych i humanistycznych, nie była możliwa, starała się łagodzić Anna Deręgowska-Watza. O czym jeszcze gorąco dyskutowano i jakie pojawiły się wnioski z tego panelu, który – gdyby nie ograniczenia czasowe – mógłby trwać nawet do północy, dowiecie się w osobnym wpisie, który pojawi się na Labberze już wkrótce.

Tymczasem serdecznie dziękujemy za udział w 5. edycji Internet ASAP open, wydarzeniu wyjątkowym, bo będącym jednocześnie urodzinami podcastu Marketing Ludzkim Głosem. Kolejne już na wiosnę! Nie zostawiamy Was jednak z niczym, ponieważ jeszcze w listopadzie zapraszamy do wzięcia udziału w otwartym evencie z okazji 20 urodzin agencji Eura7 – przygotowywanie kolejnej dawki atrakcji jest już w toku i obiecujemy, że będzie warto spotkać się w The Stage już 21 listopada o 18.30!

Fot. Paweł Moś

 

 

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x