Sektor podcastów nadal oferuje wiele możliwości dla reklamodawców. Oprócz innowacji związanych z wydarzeniami na żywo i podcastami wideo istotne są także kontakty, jakie nawiązują podcasterzy ze swoimi odbiorcami. Reklamodawcy z sektorów CPG (produktów konsumenckich) i handlu detalicznego zwiększają swoje inwestycje w podcasty.
Ciekawym trendem jest fakt, że ponad jedna czwarta przychodów z podcastów przypada na kategorię „inne”, która obejmuje tak różnorodne dziedziny jak instytucje rządowe, organizacje non-profit, zwierzęta domowe oraz dom i ogród. Pomimo że te kategorie są często małe, są bardzo atrakcyjne dla reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do niszowych odbiorców.
Podcasty cieszą się coraz większą popularnością wśród słuchaczy, którzy uważają je za formę ucieczki od codzienności. Komedia jest najpopularniejszym gatunkiem treści, a jej udział w przychodach z reklam w ostatnich dwóch latach wzrósł o cztery punkty procentowe. Sport zajmuje drugie miejsce pod względem popularności. Coraz więcej marek docenia wartość podcastów jako narzędzia do budowania więzi z konsumentami i wykorzystuje je w swoich kampaniach reklamowych.
Badanie Interactive Advertising Bureau (IAB) potwierdza stabilny wzrost sektora podcastów. Niezależnie od trudności reklamowych, branża podcastów utrzymuje się na rynku i oferuje reklamodawcom wiele możliwości dotarcia do swojej grupy docelowej.
Źródło: https://www.marketingdive.com/news/iab-podcast-ad-revenue-grow-double-digits-2024-study/715881/