Najnowsze, Technologie, WWW

Politycy nie potrafią się bronić przed hakerami? Przerażające fakty dotyczące Polski

HTTPS to w skrócie sposób szyfrowania danych na stronach internetowych za pomocą protokołu TLS. Powinien być stosowany zwłaszcza wtedy, gdy na stronie znajduje się element, w którym użytkownik może zostawić swoje dane, np. okno do logowania na konto, do rejestracji do newslettera czy do dokonania zakupu. Wówczas takie informacje są zakodowane, a więc chronione przed hakerami. Tymczasem, według badań Comparitechu, tak oczywistej funkcji nie posiadają na swoich osobistych stronach internetowych… politycy!

W grupie ponad 7 500 polityków z 37 krajów aż 60,75% nie chroni prywatności odwiedzających ich witryny. W Polsce wynik jest zatrważający – to aż 91%! Dokładnie 402 na 441 przeanalizowanych stron były więc niezabezpieczone. Natomiast co najmniej połowa portali wszystkich polityków zawiera formy angażujące użytkownika, którzy podają w nich swoje prywatne informacje.

Jest to karygodne niedopatrzenie ze strony polityków, którzy walczą przecież o zaufanie ludzi. Nawet te strony internetowe, które nie wymagają od użytkownika podawania jakichkolwiek danych, powinny być chronione poprzez HTTPS, aby szyfrował on dostępne tam treści. Poza tym jest to sieciowy “certyfikat autentyczności”, który jest znakiem dla internauty, że strona jest prawdziwa, oficjalna. Jego brak dziwi tym bardziej, że wdrożenie go nie jest ani pracochłonne, ani drogie.

Na tle wszystkich badanych najlepiej wypadli politycy ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Australii i Danii. Z kolei najgorzej zabezpieczone portale pochodziły kolejno z: Korei Południowej, Polski (to oznacza, że jesteśmy na przedostatnim miejscu w ogólnej klasyfikacji), Węgier, Kanady i Malty. W samej Polsce, biorąc pod uwagę największe partie, najgorzej wypadła Platforma Obywatelska, a najlepiej Prawo i Sprawiedliwość, niemniej ich wyniki różnią się nieznacznie – jest to kolejno 92,25% i 91,28% niezabezpieczonych stron.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL