Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Media społecznościowe

Powstał wzór na skuteczność konkursów w internecie!

Wzór pozwala obliczyć, czy przeprowadzenie konkursu na landing page, Facebooku czy Instagramie będzie skuteczne. Jego autorem jest Łukasz Wołek, prezes agencji komunikacji marketingowej Abanana.

Konkurs jest efektywnym narzędziem marketingowym służącym do realizacji celów marki. W agencji Abanana przeprowadzono już ponad 100 konkursów. Pozwoliło to wyodrębnić wzór oraz wagę współczynników wpływających na to, czy zgłoszeń będzie więcej czy mniej. Wagi współczynników pozostają know-how agencji.

Jak zauważył Łukasz Wołek, podstawowych czynników decydujących o skuteczności konkursu jest kilka. Im wyższa wartość nagrody głównej i większy budżet mediowy, tym więcej zgłoszeń konkursowych. Im większy próg wejścia, tym mniejsza ilość zgłoszeń. Próg wejścia jest pracą, którą wykonuje uczestnik, żeby wziąć udział w konkursie.

– Kluczowym KPI przy realizacji konkursów jest liczba zgłoszeń konkursowych. Bardzo często klienci pytają nas, jaką liczbę uczestników przewidujemy. Dla marketera, który sporadycznie realizuje konkursy, zrobienie nawet przybliżonej kalkulacji jest trudne, wręcz niemożliwe – mówi Wołek.

W 4 godziny dotarli do ok. 70 000 użytkowników!

Agencja komunikacji marketingowej Abanana należy do Grupy Eura7 istniejącej na rynku od ponad 16 lat.

W 2015 roku Abanana zdobyła główną nagrodę w amerykańskim konkursie Davey Awards. Agencja promowała wcześniej napój BCAA Xtra marki Activlab Sport podczas SuperBowl 2015. Użycie narzędzia Hashlovers pozwoliło zainteresować produktem konsumentów z USA oraz budować wśród nich świadomość marki. W ciągu 4 godzin moderatorzy agencji dotarli do około 70.000 użytkowników Instagramu, a liczba followersów profilu @bcaaxtradrinkwzrosła o 58%.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL