Doświadczenia, Hashlovers

Poznaj 5 sposobów efektywnej komunikacji na Instagramie

„Lajki są passe, liczy się dobry hasz” – tak na tegorocznej konferencji InternetBeta, Łukasz Wołek – prezes Eura7, podsumował rosnący potencjał marketingowy Instagramu. Popularny serwis, z którego korzysta już ponad 2 miliony Polaków szturmują marki, bo o zaangażowanie użytkowników znacznie łatwiej niż na Facebooku. Wiele z nich jednak zapomina o naczelnej zasadzie komunikacji w social media: „wyróżnij się, albo zgiń!” Dziś pokażemy 5 prostych trików za pomocą których możemy podnieść atrakcyjność naszego profilu.

graf_insta

1. Eksperymentuj z obrazem!
Instagram świetnie nadaje się do tego, by publikować zdjęcia, które na Facebooku ani w żadnym innym serwisie nie miałyby prawa bytu. Dlatego warto tworzyć różne kolaże, dodawać filtry, robić mozaiki, które układają się w jeden obraz. Fani docenią naszą kreatywność a profil będzie częściej zauważany, wysyłając jasny komunikat: ta marka nie boi się eksperymentować!

Doctor Brew screen telefon

2. Mądrze haszuj!
Nie ma co się oszukiwać – bez hashtagów ani rusz. Instagramowicze często przeglądają interesujące ich zdjęcia właśnie po hashtagach – dlatego warto śledzić jakie są aktualnie najbardziej popularne i zarazem pasujące do naszego contentu. Możemy łatwo sprawdzić hashtagowe trendy korzystając z takich narzędzi jak Hashlovers czy Websta.

graf_insta2

3. Bądź na bieżąco!

Jak pokazują nasze case studies, na Instagramie świetnie wychodzi real-time marketing – śledzimy interesujące nas hashtagi lub zdjęcia dodawane w konkretnej geolokalizacji za pomocą Hashlovers TURBO, a następnie komentujemy je z poziomu naszego profilu. Efekt? Osiągamy grupę docelową nie wydając ani złotówki na zakup przestrzeni reklamowej.

Marwit post

4. Angażuj fanów!

Gdy pozyskaliśmy już fanów, doceńmy ich – konkursy na Instagramie cieszą się ogromną popularnością wśród użytkowników. Zasady mogą być bardzo elastyczne – od dodawania zdjęć z konkretnym hashtagiem po wykorzystanie gamifikacji i generowanie tym samym aktywności offline.

sokolow labbber_

5. Wchodź w interakcje!

Instagram to nie miejsce na profile oddzielone zasiekami moderatorów od zwykłego użytkownika. Marka jest tu na takich samych prawach jak każdy inny – dlatego warto ten fakt bliskości wykorzystać i nie bać się interakcji z fanami, które przekładają się na zaangażowanie i budują dobry PR.

Marwit1

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL